Avatar billede guldhammer72 Novice
04. januar 2018 - 12:07 Der er 5 kommentarer

Hvordan løser jeg dette?

Jeg har min egen hjemmeside server stående hjemme på 50/50 fiber
men min udbyder har lukket for port 25, hvilket betyder st mine hjemmesider ikke afsender mails,
f.eks ved oprettelse af bruger på forum, dette vil jeg gerne have løst, hvordan gør jeg dette??

Jeg bruger Synology DSM.

Jeg skal omgå port 25 for at kunne sende mails, eller sælge min server og finde et webhotel.
Avatar billede majbom Novice
04. januar 2018 - 15:16 #1
Du kan bruge sendinblue.com til at sende transactional mails fra. Der får du 9.000 stk/md. for 0,-
Desuden mulighed for at "tracke" mails i form af leveret, åbnet, klikket på links osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2018 - 15:51 #2
Der er noget som undrer mig.

Det er ret almindeligt at ISP blokerer for at man kan koere en server som kan modtage email.

Men de blokerer aldrig for udgaaende email. Hvem vil have en ISP hvor man ikke kan sende email????

Det er muligt at de blokerer for anonym ukrypteret email paa port 25 og du skal angive username/password plus bruge SSL paa en anden port end 25.

Men din server skal saa bare saettes korrekt op til det.
Avatar billede guldhammer72 Novice
04. januar 2018 - 17:15 #3
Ja men hvordan, her er jeg ikke så teknisk.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2018 - 21:44 #4
Kontakt din udbyder og bed dem fjerne port-blokeringen - WAOO gør det uden problemer.

Det eneste, du så skal være OBS på, er jo at du så selv skal være en anelse skarpere på sikkerheden...
Avatar billede guldhammer72 Novice
05. januar 2018 - 22:08 #5
Stofa kunne ikke fjerne blokeringen på port 25, men min fiberboks kører i brigde mode.