Avatar billede Skifter24 Praktikant
06. januar 2018 - 05:12 Der er 6 kommentarer

samsung notebook XE500T1C-A01ES har mistet alle drivere..!

Hej. Jeg har en samsung tablet der kører windows 8.
(samsung notebook XE500T1C-A01ES)
Jeg formaterede HD. Og installerede windows 10.
Nu er der ingen drivere der virker overhovedet. Jeg har sågar prøvet at finde navnet på enhederne. Installere drivere manuelt. men den vil ikke læse dem.
Yder mere. Har jeg fundet ud af at jeg har en meget begrænset Bios.
Og når jeg er i bios. har jeg inde under "secure boot". Fundet noget der hedder "key management".
der kan jeg "manage all factory keys (PK, KEK, DB, DBX).
Jeg har aldrig set dette før, og prøver jeg at ændre i noget får jeg beskeden.
"set security key/Database = failed!"
Det ser ud som om jeg ikke har admin rettigheder i Bios !?
Og jeg kan ikke se hvordan jeg skal få admin adgang ??

Min bios er "Aptio setup utility - American Megatrends"
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2018 - 06:11 #1
jeg ved ikke noget om den bios, men
ang. driverne, hvis der ER drivere til den, til win10, så installer dem.
hvis der IKKE er drivere, så kan det godt være den ikke kan køre win10 (de fleste computere kan, men ikke alle), er det tilfældet, så gå tilbage til win8
Avatar billede Skifter24 Praktikant
06. januar 2018 - 06:56 #2
Hej tak for dit svar.. Jeg kan ikke gå tilbage til win8 da jeg har reformateret HD.
Er der nogle der har en version liggende "be om" ??
Avatar billede poko1 Ekspert
06. januar 2018 - 08:46 #3
et er jo til oplysning ikke en Harddisk der sidder i den men et hukommelseskort i stil med et SD Memory kort og så har den kun 2GB Ram. Så totalt uegnet til Win 10
Avatar billede Skifter24 Praktikant
06. januar 2018 - 09:47 #4
Hej Poko1. Ja det fandt jeg ud af da jeg åbnede den i håb om at kunne skifte HD ud.
Den har dog lige godt 64 gb HD..
Jeg har også prøvet at boote den op med androind. Men der skete ikke rigtig noget.
Den gik igang med installationen og så blev skærmen pludselig sort :P
Nu har jeg så windows 10 på den. Virker ok. Ikke den skarpeste pc.
Og er nødsaget til at benytte de to usb indgange den har.
En til min mus og en til usb wifi.
Når jeg er i Bios virker touch display helt fint. Det er så snart jeg booter i Windows alt går galt.
Så måske jeg kan bruge et andet OS ?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2018 - 10:25 #5
Linux Mint måske.
Den kræver ikke meget for at køre. Office programmer i Mint er kompatible med Office pakken til Windows.
Hvis du vil tilbage til Win 8 burde den kunne hentes her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8
Man opretter et installations medie på Usb og installerer derfra.
Vil umiddelbart tro din nøgle ligger gemt i din bios, men er dog ikke helt sikker på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2018 - 10:25 #6
Husk med den ram der er i den at det er 32 bit systemer du skal hente.