Avatar billede mikerojakes Seniormester
08. januar 2018 - 05:40 Der er 5 kommentarer

TrackR

Hej

Kender nogen til denne lille "smarte dims" som ikke er større end en 2 krone
kaldet for TrackR - efter man har downloadet appen og parret Trackeren med telefonen så den siger BIP så skulle den vel virke.... men er der noget specielt i opsætningen i appen der skal klares inden den virker - for min gør ikke - jeg satte den i bilen, og efter at bilen havde forladt hjemmet, tjekkede jeg for at se dens position - men den viste at Trackeren stadig var på min bopæl, også efter 45 min. - mystisk - hvad er det jeg ikke ved omkring opsætningen - ved nogen det :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
08. januar 2018 - 05:54 #1
den kører på bluetooth, så rækker vel kun 10 meter
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2018 - 07:16 #2
Desværre har #1 ret - sakset fra https://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/andet-mobiltilbehor/TB002BK2P/trackr-bravo-sporingsenhed-2-stk-sort?scid=EXT_SEM_DSA_IP&gclid=Cj0KCQiAp8fSBRCUARIsABPL6Ja75LtT-Yfj5aRbno0uaYcvZOo_zpzikrmgmGWSFFWNxPugM5nCePwaAkoiEALw_wcB :

Bluetooth: TrackR forbindes via Bluetooth 4.0, hvilket skaber en trådløs forbindelse med en rækkevidde på op til 30 meter.

Det er ikke en GPS-sporingsenhed du har købt - det er en dims til at lokalisere forsvundne ting, der allerede er inden for synsvidde.

GPS Tracking til biler kræver noget der aktivt kan kommunikere med åbne WiFi netværk eller mobilnetværket - og har en lidt højere pris... - ellers ville man nok få sådan en dims tilsendt kvit og frit af forsikringsselskabet.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
08. januar 2018 - 09:06 #3
Ja det har du sku da så evigt ret i _ kan jeg godt se nu hvor jet går ind på siden - jeg har misforstået det fordi der var en tegning af både nøgler og biler - det var dumt - jeg skal lære at læse teksten ordentlig inden jeg køber- men tak for svar
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2018 - 14:53 #4
Ideen i dimsen er ikke så dum - bare der var flere der købte den....

Hvis din bil parkeres i et område, hvor tilpas mange andre brugere med app'en installeret på deres mobiler, vil de "samle signalet op" og indrapportere det, så du på den måde kan se, hvor den er.

Problemet er bare, at er der ikke det - så er der heller ingen infrastruktur til at fortælle hvor den er.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
10. januar 2018 - 05:51 #5
Men man må da kunne få en eller anden slags sporing enhed og mon ikke at det findes  -  og ja hvis alle købte disse Track ville det være fint (ihvertfald for nogle af os) men der ville sikkert også være slyngler som ville benytte sig af det og jeg tror også at loven ville forbyde det - men ideen er god for almindelige og velmente mennesker