Avatar billede HiACE Praktikant
08. januar 2018 - 18:11 Der er 9 kommentarer

PH lampe på strømskinne?

Er det muligt at montere en PH lampe (koglen) på strømskinne?
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2018 - 18:41 #1
Ja.

Strømskinnen skal være til 230 V og kunne bære lampens vægt - den er ret tung koglen.  Men fx Nordlux laver en skinne på 2m, der kan bære 25 kg - prøv fx hos jernogfix.
Avatar billede HiACE Praktikant
08. januar 2018 - 19:02 #2
Jeg tænker mere på hvordan man sætter en kogle fast på skinnen, (den skal på en pendeladapter)om det kan lade sig gøre. Ikke så meget vægten af lampen, mange pendeladaptere kan bære 5 kg. Selve montagen altså.
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2018 - 19:37 #3
Vil tro min kogle vejer 20 kg. Men jeg kender ikke din.

Men det er vel ikke koglen, der skal sidde direkte på sønnen, men ledningen. Eller...?
Avatar billede HiACE Praktikant
08. januar 2018 - 22:33 #4
Jeg ville gerne have koglen til at sidde på skinnen, men ved ikke om jeg kan få den til at sidde i en pendeladapter uden at det hele kortslutter.
Avatar billede acore Ekspert
08. januar 2018 - 22:39 #5
Du skal have en ledning mellem kogle og adapter, men den kan du lave så kort som muligt.
Avatar billede JBA Praktikant
09. februar 2018 - 00:17 #6
Har selv lige været ude i noget lignende, og fandt disse hos www.lampemesteren.dk
Har hængt 2 stk big flowerpot lampe op i skinnen og har brugt disse, måske kan det være en hjælp..?
https://www.lampemesteren.dk/stroemskinne-halotrack-halotech.aspx
https://www.lampemesteren.dk/adaptor-til-stroemskinne-halotrack-halotech.aspx
Avatar billede acore Ekspert
09. februar 2018 - 10:14 #7
Den kan bære max 4 kg - tvivler stærkt på at det er nok til koglen
Avatar billede HiACE Praktikant
09. februar 2018 - 14:28 #8
Min kogle er Alu og vejer ca 5 kg. men lige om det kan virke ,ved jeg ikke. Jeg har været henne og kigge på disse adaptere, men er i tvivl om det kan fungere.
Avatar billede acore Ekspert
09. februar 2018 - 17:47 #9
Forstår ikke hvad du er i tvivl om: Skinne der kan bære (fx Nordlux) og kort ledning - hvad mere?