Avatar billede Tim Krogh Praktikant
09. januar 2018 - 13:56 Der er 3 kommentarer

Kamille te

Hej gutter og gutinder.
Jeg har en veninder som har røget en gang Kamille te, men vi sagde at det ikke var en god idé, da vi har hørt man kan blive blind af det, men hun benægtede, vil nu høre om i kan støtte mig, eller jeg er forkert på den...
Tak:
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2018 - 14:09 #1
ja hvis hun fortsætter med det. er hun ikke blevet blind nu, så bliver hun det heller ikke.
men hun skal obsolut ikke begynde at ryge te. det er giftigt og vil forårsage et eller andet.

jeg synes du skal tale med hendes veninde om det, eller en anden ven, så de kan hjælpe hende med at lade være at gøre sådan noget pjat. sågar, tal med hendes mor! (tal med hendes venner først, det er bedre)
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. januar 2018 - 14:41 #2
Godt man ikke kan fordrage te....... jeg har aldrig prøvet at ryge te, men har smagt det tre gange; første, eneste og sidste ;-)
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2018 - 19:12 #3
Hvis camille har nogen effekt, kan man opnå den ved at drikke det, ligesom man kan spise pot. At ryge det er selvfølgelig dårligt for lungerne.
Nogle mennesker kan opnå en effekt af at ryge camille, men der er nok tale om en placebo effekt. Mig bekendt indeholder camille ingen euforiserende stoffer.
Nogle tror, at camille bekæmper forkølelse, men forkølelses-virus tager ingen skade af camille. Men man tager jo ingen skade af at drikke camille, så hvis man føler det gør gavn, så er det jo bare at slupre i sig. :-)

#2 Te er ikke bare te. Ikke alene er der forskel på sort og grøn te , men der er rigtig mange sorter af hver, med meget forskellig smag, som også afhænger af konsentrationen og trækketid samt indhold af garvesyre.
Det gælder jo også kaffe. :-)