Avatar billede prox1 Forsker
09. januar 2018 - 22:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MicroMemory - DDR2 - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pin - 667 MHz / PC2-5300 - registreret - ECC - for Sun Fire X2200 M2

Jeg har en pc med bundkortet
ASUS P5K AiLifestyle Series
Jeg burde udskifte, men det er ikke lige tiden. Jeg kan få en RAM-blok:

MicroMemory - DDR2 - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pin - 667 MHz / PC2-5300 - registreret - ECC - for Sun Fire X2200 M2

Men som det fremgår, så er den til en server-løsning:
Sun Fire X2200 M2
Jeg ville være glad hvis jeg kunne få oplyst, om denne type af ram, kan fungere på mit bundkort
pfh tak.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2018 - 22:24 #1
Hvad slags RAM har du i den nu?  Og hvilken computer er det, dvs. fabrikat, model og styresystem?
Avatar billede kurtba Ekspert
09. januar 2018 - 22:39 #2
Går ud fra, at det er en ganske "almindelig" pc du har, og så kan den ikke bruge ECC ram.
Det er, som du selv anfører, noget der bruges i visse serverløsninger.
Avatar billede milter Ekspert
09. januar 2018 - 22:56 #3
#2.

Jeg tror nu nok, at ECC RAM i de flste tilfælde kan køre på en "almindelig" PC.

http://forums.crucial.com/t5/Crucial-memory-for-PC-systems/ECC-vs-non-ECC-What-do-I-Have-and-Can-I-Mix/ta-p/150486

Hvis spørgerens styresystem er 32 bit, vil det ikke kunne bruge mere end 4GB hukommelse, så vi skal have lidt flere oplysninger :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. januar 2018 - 06:52 #4
ifølge manualen til bundkortet  https://www.asus.com/us/Motherboards/P5K/HelpDesk_Manual/
kan du højst bruge  2GB moduler
Avatar billede prox1 Forsker
10. januar 2018 - 14:44 #5
Superflot hjælp -Tak til jer alle !
Avatar billede kurtba Ekspert
11. januar 2018 - 01:03 #6
#3
Jeg forstår ikke din henvisning. Der står jo netop, at man ikke kan forvente at få ecc ram til at virke, når pc.en ikke har ecc i forvejen.
Så hvordan du får det til at ECC ram i det fleste tilfælde vil kunne køre på en alm. pc er ikke logik for mig.
Jeg vil stadig påstå, at langt de fleste alm pc.er ikke kan køre med ECC ram, bl.a. fordi det direkte står i specifikationerne, at det ikke må være ECC ram.
Og i alle tilfælde må man ikke blande ram med og uden paritiet.