Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 21:11 Der er 18 kommentarer

CD-drev kan ikke åbnes.

Kære eksperter,

Er der nogen, der vil hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg får mit disk-drev ud af min bærbare computer? Der er ingen CD-rom deri. Den kan bare ikke åbne, og det er egentligt pænt træls når computeren blot er et halvt år gammel og jeg skal brænde en CD hurtigst muligt. 😳

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Maya Green 🌳
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2018 - 21:23 #1
Stik noget tyndt, enden af en papirclips, ind i det lille hul på fronten af drevet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2018 - 21:28 #2
Her er et lille link:

https://www.youtube.com/watch?v=1i5YJMk4e7w

Optagelsen er ikke den bedste. Håber det kan hjælpe.
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 21:45 #3
@ole_madsen
Jeg har prøvet med en ørering. Jeg har ingen papirklips. Dette virkede desværre ikke.
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 21:47 #4
@ErikHg
Jeg kan sgu ikke lige se hvad der foregår i dén video der. Trippy indeed...
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 21:49 #5
Der vises ingen "CD/DVD-drive" under "denne PC".
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2018 - 21:51 #6
Når computeren kun er et halvt år gammel, er der fuld garanti. Få den lavet, hvor du har købt den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2018 - 22:00 #7
Du skal mærke lidt modstand. Så tryk til. Hvis ikke det føles som en kontakt, er din ørering ikke lang nok...
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2018 - 22:21 #8
#5.

Du skriver: "Der vises ingen "CD/DVD-drive" under "denne PC". Er du sikker på, der overhovedet er CD/DVD-drev i maskinen, dvs. har du brugt drevet tidligere?
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 22:59 #9
@milter
Ja, jeg er sikker. 👸 Jeg skulle også brænde en CD for et par måneder siden. Den kunne åbne og lukke på almindelig vis, dog ej heller registrere den indsatte CD-ROM.
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 23:01 #10
@ole_madsen
Wow. Den fløj ud. 😵 Tak! Aggressionen hjalp. Så må vi se om den vil registrere CD'en. 😥
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 23:06 #11
Nej... Nu sidder den fast igen. MED CD'EN I. 😔
Avatar billede Maya Green Novice
12. januar 2018 - 23:08 #12
Er driveren måske slettet fra min computer eller et eller andet? Hvad ved jeg... 🙍
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2018 - 23:26 #13
Kan du åbne drevet sådan her:  Åbn "Denne PC" > Hvis du kan se drevet der, så højreklik det > "Skub ud"
Avatar billede milter Ekspert
12. januar 2018 - 23:27 #14
Et andet forslag: Prøv at genstarte computeren.
Avatar billede Maya Green Novice
13. januar 2018 - 01:07 #15
@milter
Nej, jeg kan netop ikke se drevet der...

Og jeg har selvfølgelig genstartet både computeren mange gange og endda netop geninstalleret hele Windows - stadig samme problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2018 - 10:47 #16
du skal ind på pc-producentens hjemmeside og finde 'support' og der din model, og så kan du hente drivere (alle til motherboard + drivere til dvd) når de er indlæst, så genstart - dvd bør være der.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2018 - 11:06 #17
Det lyder mere som hardware fejl på selve drevet. Muligvis en løs forbindelse i selve stikket. Bærbare drev plejer at kunne tages ud ved at løsne en enkelt skrue, eller bare en fjeder lås. Prøv at tage det ud, og sæt det på plads igen.
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2018 - 11:09 #18
Prøv at kigge på linket herunder. Start med "Method 4" og Method 5"

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/optical-drives-cddvd-icon-not-showing-in-my/a135b493-f383-4efa-92b5-328af5f1d1f2?auth=1

Hvis du prøver en af de andre metoder, så husk, at rettelser i registreringsdatabasen (regedit) kan dræbe din PC, hvis du piller ved de forkerte nøgler/værdier.

Herunder er lidt mere af samme type:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/314060/your-cd-or-dvd-drive-is-not-recognized-by-windows-or-other-programs