Avatar billede ZeBa Ekspert
13. januar 2018 - 19:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Off-line ordbog

Skal il Havana og har hørt, at der skulle findes en off-line dansk-spansk ordbog men kan ikke finde den
Har også hørt om et off-line kort
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2018 - 19:37 #1
kort kan du hente til windows/android/ios via din alm kort-app (google maps / Here osv) der kan alle hente kort ned så du ikke bruger data undervejs.
ordbog - tjek din lokale boghandel - de ved alt om det.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. januar 2018 - 22:23 #2
og så skal man hente kortet over området (CUBA)? Men hvordan?
Og ved du også, hvordan man indstiller sin telefon så man er 100 på, at man ikke kommer hjem og ruineret af Roaming?
Avatar billede falster Ekspert
13. januar 2018 - 23:34 #4
Eksemplet var dårligt :-) Men der findes flere. Og der er sikkert endnu flere muligheder, hvis du kan bruge engelsk til spansk.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2018 - 03:29 #5
Det vil være lettere med et svar, hvis du skrev om du har Apple eller Android telefon. Og hvilken kort-app du bruger.
Vedr roaming - sæt tlf i fly-mode og brug den kun via Skype/facetime/messenger osv når du er på hotel med fri wifi. Aflyt ikke telefonsvarer mens du er ude landet (dk).
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. januar 2018 - 05:37 #6
Android. Hvad er kort-app?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2018 - 10:43 #7
Jeg bruger app 'HERE WeGo' til navigation - den er gratis, og lettere (synes jeg) end andre, jeg har testet.
Start app, og klik på de tre streger top venstre.
Vælg så 'Indstillinger' - her skal Trafik være Fra.
Tilbage til startsiden, klik på de tre linjer igen, vælg 'Download kort' - Bund Højre har 'Download mere', tap på den, vælg Europa, og derunder Danmark, derefter Nord- og Centralamerika og derunder Cuba.
Indstillinger igen, og sæt hak i 'Brug app offline' - det er det hele. Nu har du kort til at finde rundt i DK og Cuba.
På startsiden er nederst venstre en grøn ring - klik på den, og kort viser, hvor du er - så er det med at skrive adresse, hvor du vil hen i toppen, og du vil få en ruteanvisning dertil (bil/cykel/off transport/gå).
Der bruges på den måde kun GPS undervejs (gratis), men ingen data, da vi har slået trafikinfo fra, og kort ligger på tlf offline.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. februar 2018 - 00:10 #8
Jej nåede desværre ikke at få installeret noget brugbart, inden jeg tog til Cuba