Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 17:12 Der er 26 kommentarer

Windows Defender tager for meget CPU-kraft!

Windows Defender tager ca. 30 % af min CPU-kraft. Den bliver bare ved og ved, og har nu gjort det i mange timer. Det nyttet ikke at genstarte computeren, den bliver bare ved og ved.

Please, hjælp mig!

Jeg kører Win10 Home.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 18:37 #1
Er det denne tjeneste der bruger 30 %
MsMpEng.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 18:38 #2
Kan du fornemme om den er i gang med at scanne?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. januar 2018 - 18:53 #3
Måske er der hjælp at hente her:

http://windowsreport.com/msmpeng-exe-high-cpu-usage/
Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 19:23 #4
Jeg har forsøgt alt. Ja, det er Windows Defender/MsMpEng.exe som bruger meget CPU.

Jeg har forsøgt ALT. Dvs.:

1. Regedit.exe -> HKEY-local et-eller-andet- > Windows Defender -> Ny nøgle (DWORD 32 bit) -> værdi = 1.

Virkede ikke.

2. Jeg har været i opgavestyring og slået tingene fra som beskrevet i jeres link. Virker heller ikke.

Den bliver bare ved og ved og VED med at køre rundt i det samme. Jeg har ingen anelse om hvilke filer den scanner. Og jeg har ellers sat undtagelser for den scanning til den mappe hvor Windows Defender er placeret.

Please, hjælp!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:25 #5
Hvis du går i Windows Update, henter den så opdateringer dagligt eller er det stoppet også?
Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 19:31 #6
Citat:
"Hvis du går i Windows Update, henter den så opdateringer dagligt eller er det stoppet også?"

Nej, jeg har en firewall sat til at blokere Windows Update (med vilje). Dette har virket fint i meget lang tid, så jeg forstår ikke at det skulle være et problem. Den henter så heller ikke antivirus-opdateringer, men det har heller aldrig været et problem, og er heller ikke et problem på de andre enheder jeg har.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:33 #7
Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 19:35 #8
Det kan umuligt være en virus, det har jeg styr på!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:36 #9
Nå hvordan det hvis du har et antivirus program der ikke opdateres????
Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 19:36 #10
- og hvis defender reagerer på en virus, ville den komme med en meddelelse til mig om at den har sat ét eller andet i karantæne. Det har den ikke. Og ellers ville den slet ikke reagere, hvis det var en virus, og den ikke har opdateret sine definitioner.
Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 19:38 #11
Lige et tillægsspørgsmål: Vil kaspersky free erstatte Windows Defender (og stoppe Windows Defender), hvis jeg installerede det?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:41 #12
Dit antivirus program kender ikke den fjende det står overfor når den ikke får definitioner om vira. Derved kan programmet blive sat ud af spil.

Jeg vil klart anbefale du får scannet den med andre programmer.
Jeg ville selv scanne med Malwarebytes free  og evt installere Kaspersky free for at få bund i det.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:41 #13
#11 Ja fuldstændigt :-) Bruger den selv her.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:43 #14
Defender notifikationer kan komme til at ligge nede i proceslinjen, men det kan deaktiveres i start fanen i joblisten
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:45 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:48 #16
Hvorfor blokerer du at dit Windows system skal blive opdateret? Du udsætter jo både dit system og dine personlige filer for alt muligt skidt når du ikke opdaterer.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2018 - 20:01 #17
Avatar billede blenderbruger Novice
15. januar 2018 - 20:13 #18
Winaero Tweaker løste mit problem:
https://winaero.com/blog/disable-or-enable-windows-defender-in-windows-10/

Jeg har dog ikke mulighed for gruppepolitik, så jeg downloadede også denne her:
https://www.itechtics.com/easily-enable-group-policy-editor-gpedit-msc-in-windows-10-home-edition/

- men sidstnævnte er måske ikke nødvendig for første step. Men anyway, tak for i tog jer tid til mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 20:20 #19
Godt du fik løst problemet.
Avatar billede Shandi Reza Praktikant
07. april 2018 - 08:55 #20
you must try to look at this site my can help you out of the prob
https://www.sourcedrivers.com/2018/03/avast-antivirus-2018-download.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. april 2018 - 10:13 #21
#8
Du skriver:
"Det kan umuligt være en virus, det har jeg styr på!"

Det er jo ikke sikkert at computeren ved det.......!
Avatar billede Smadav Download Praktikant
09. maj 2018 - 06:02 #22
Avatar billede Smadav Download Praktikant
09. maj 2018 - 06:03 #23
Avatar billede Sanddy Praktikant
23. september 2018 - 11:31 #24
I am playing Yandere Simulator on PC. You have downloaded it from https://yanderesimulator.xyz/download

While using this game I am using Avast antivirus to protect my system. I always visit here (https://freeosd.blogspot.com/2018/09/avast-offline-installer.html) to get the latest avast for free.
Avatar billede Murad Ali Praktikant
06. december 2019 - 07:27 #25
Avast free antivirus offline installer provide premium features in free version. Its offline installer is also available by officials. You may get by following the link below.
https://offline.avastdl.com
Avatar billede Allen Coster Praktikant
16. april 2020 - 19:07 #26
Application software does not match, free accessories are not a special as well as the choice of upgrades do not have various and consist of cost-friendly price. In its basic state, AVG AntiVirus 2020 will greatly offer the level of protection required for your device, ensuring that they will be well preserved and also healthy and balanced and protected for the long term you desire. Not only is the malware detection capability of AVG this is among the most efficient you can get without paying, but it also gives one of the most important and fundamental interfaces we've seen.
https://antivirus-2020.com/download-avg-antivirus-free/
https://antivirus-2020.com/download-avg-antivirus-free-mac/