Avatar billede Spørgejørgen Praktikant
15. januar 2018 - 19:21 Der er 10 kommentarer

PHP mail på UNOEURO

Jeg har oprettet et domæne på UBOEURO, og her skrevet (fået) et lille HTML form med tilhørende PHP script.

Tilsyneladende virker det, da der ikke kommer nogen fejl ved indtastning og herefter tryk på "send" knappen.

Problemet er dog, at den generede tekst/E-mail ikke kan ses i den til domænet tilknyttede og dertil fremsendte E-mail.

Ved opsætning af domæne og E-mail, blev krydset af, at mail til domænets E-mail også skulle videresendes til en anden E-mail adresse. Her kommer mailen sjovt nok frem.

Hvad gør jeg forkert, eller hvad mangler jeg?

<?php
$field_name = $_POST['cf_name'];
$field_email = $_POST['cf_email'];
$field_message = $_POST['cf_message'];

$mail_to = 'info@pasprotechnology.dk';
$subject = 'Patentering: '.$field_name;

$body_message = 'Navn: '.$field_name."\n";
$body_message .= 'E-mail: '.$field_email."\n";
$body_message .= 'Besked: '.$field_message;

$mail_status = mail($mail_to, $subject, $body_message, $headers);

if ($mail_status) { ?>
<script language="javascript" type="text/javascript">
alert('Tak for din besked! Vi vil kontakte dig hurtigst muligt');
window.location = 'http://www.pasprotechnology.dk';
</script>
<?php
}
else { ?>
<script language="javascript" type="text/javascript">
alert('Besked afsendelsen fejlede! prøv igen, eller send en E-Mail til: info@pasprotechnology.dk');
window.location = 'http://www.pasprotechnology.dk';
</script>
<?php
}
?>
Avatar billede nemlig Professor
15. januar 2018 - 21:50 #1
Der er jo ingen tvivl om, at scriptet fungerer.
Har du sikret dig, at opbevaring af email er aktiveret?
Hvis ja,  så tjek også nederst i "antispam", om den skulle være sorteret fra. Det er sket før for mig, selv om mailen var knyttet til samme domæne som scriptet afvikles fra.
Og du er sikker på, at din mailkonto er sat korrekt op? Du kan evt. tjekke via webmailen.
Avatar billede Spørgejørgen Praktikant
15. januar 2018 - 21:53 #2
Nemlig, mailen er sat rigtig op. Når jeg sender mail til denne konto udefra, f.eks. fra Hotmail, så lander disse i inboxen. Og nej, der er ingenting i antispam boksen.
Avatar billede nemlig Professor
15. januar 2018 - 22:01 #3
Så kan jeg kun foreslå, at du skriver til support. De plejer at være hurtige til at svare, men nok først i morgen.
Avatar billede nemlig Professor
17. januar 2018 - 11:52 #4
Har du fået det løst? Jeg har selv en hel del sites hos Unoeuro, så det kunne være interessant at høre, hvad problemet var?
Avatar billede Spørgejørgen Praktikant
17. januar 2018 - 14:10 #5
Nej. Jeg  sendte det samme ind til UNOEURO, som jeg skrev øverst oppe her.
Jeg fik respons efter ganske få minutter:

Hej Frank

Tusind tak for din henvendelse.

Vi kan desværre ikke hjælpe dig med at udarbejde, fejlrette eller flytte dit webindhold, da vi kun supporterer på den hostingservice, vi leverer.

Du kan eventuelt prøve at henvende dig i et online-hjælpeforum, så som iværksætter grupperne på Facebook eller kontakte en webudvikler for hjælp.
Avatar billede Spørgejørgen Praktikant
19. januar 2018 - 14:37 #6
"nemlig", har du et forslag til, hvordan jeg kommer videre med en løsning på mit problem?
Avatar billede nemlig Professor
19. januar 2018 - 14:58 #7
Jeg kan ikke se at variablen $headers er defineret.
Prøvet at tilføje:
$headers = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "Content-type:text/html;charset=UTF-8" . "\r\n";
$headers .= 'From: <webmaster@domæne.dk>' . "\r\n";

webmaster@domæne.dk udskiftes med en mailadresse, der er oprettet på domænet.
Avatar billede nemlig Professor
19. januar 2018 - 14:59 #8
I øvrigt kan jeg anbefale classen PHPmailer(). Den giver også mulighed for at sende gennem Unoeuros SMTP-server.
Avatar billede nemlig Professor
19. januar 2018 - 15:14 #9
Jeg har lige prøvet din form, men jeg kan se i den kode, at mailen altid sendes til info@pasprotechnology.dk og ikke den mailadresse, der indtastes i formen.
Avatar billede nemlig Professor
24. januar 2018 - 11:15 #10
Fik du det til at virke?