Avatar billede skbbbb1 Novice
16. januar 2018 - 16:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp til pc

Hej alle,
Jeg kunne godt tænke mig en gamer-pc, men mit budget er ikke stort. Jeg vil primært spille minecraft og csgo.

Jeg aner næsten ingenting om computere, men jeg har haft kigget på denne https://sharkgaming.dk/max-bite-extreme
Er der nogle der kan sige mig, om den er god eller dårlig?
Evt. hvad man skal kigge efter, for at få en god en?
Eller nogen, som kender en god, men meget billig gamer-pc.

Mvh,
Simon
Avatar billede Slater Ekspert
16. januar 2018 - 16:53 #1
Den er ganske glimrende. Naturligvis ikke noget monster, men for den billige ende af en gamermaskine, er den fin - og med de spil, du gerne vil spille, får du ingen problemer.

Du kan dog også vælge noget som f.eks. denne: https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc
- som har et mærkbart bedre grafikkort og CPU, og hvis den fra Sharkgaming ikke var på tilbud, ville de koste det samme.

Husk dog på at begge har relativt små SSD'er og ingen harddisk, så du kan ikke have så mange spil installeret samtidig. Men de to du nævner, ingen problemer overhovedet.

Men du får ikke en ordentlig maskine til meget færre penge end det. De 6000 kr plejer at være ca. skærepunktet, hvor de begynder at være pengene værd. Under det, så er de som regel for skrabede på et eller flere punkter.
Avatar billede skbbbb1 Novice
16. januar 2018 - 17:40 #2
Tusinde tak for svar. Jeg overvejer, at købe den fra Sharkgaming, eftersom den du linkede til, faktisk kommer op på 7200 inkl windows 10. Men hvis jeg vil opgradere harddisken, hvad skal jeg så være opmærksom på?
Avatar billede Slater Ekspert
16. januar 2018 - 17:51 #3
Er det mig der overser noget? Så vidt jeg kan se er den inklusiv Windows 10.

Men begge sider lader dig tilvælge en 1TB harddisk for 4-500 kr, hvis du føler behov for det. Ikke et dårligt valg, men ikke nødvendigt, hvis du kun vil spille få spil og ikke have så meget andet liggende på maskinen.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. januar 2018 - 18:07 #4
Du får en 8. generations CPU med i denne her, som starter ved 5599 (men uden Windows og kun 120 gb SSD. Med Windows 10 og 240 gb SSD, får du en PC til næsten samme pris og med samme specs - men med en bedre CPU):
http://topdata.dk/product.asp?product=11881
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2018 - 20:22 #5
Den processor, som vises i dit link hører til dem med lav ydelse. Jeg spiller ikke selv, så kan ikke vurdere hvad den kan. Men se nu selv:
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-7400+%40+3.00GHz
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2018 - 20:36 #6
Enig med #4. Der får man mere for pengene. Men køb endelig ikke den 120GB SSD,
den bliver for hurtig slidt op fordi der hele tiden skrives på et lille område. Men med en 250GB og en Sata på 1TB> er man godt kørende med hensyn til diske.
Avatar billede skbbbb1 Novice
16. januar 2018 - 20:50 #7
Tak for svarene alle sammen.
Hvis jeg nu vælger den fra Sharkgaming, er det så korrekt, at det ville være en god ide, at opgradere til 1TB lagerdisk? Og mht. processeren på computeren fra Sharkgaming, hvilken ville være klogest at vælge der? Og er der andet jeg skal være obs. på, hvis jeg vælger at opgradere processer?
Avatar billede Slater Ekspert
16. januar 2018 - 21:04 #8
Det er sådan set kun dig selv der kan svare på, om den ekstra diskplads er et godt køb. På 240-256 GB kan du sagtens have Windows, de nævnte spil og lidt almindelige dokumenter osv. Hvis du ikke har brug for mere end det, er en ekstra harddisk spildte penge.

Har du derimod lyst til at lægge større filer eller flere og større spil, er sagen en anden. Eksempelvis fylder GTA V ca. 70 GB, og det er ikke unormalt for nyere spil. Så kan du selv regne ud hvor hurtigt 256 GB forsvinder.
Avatar billede kurtba Ekspert
16. januar 2018 - 23:28 #9
Elgiganten har en Lenovo og en Acer på tilbud til 5.999 med nogenlunde samme specifikationer som den, du selv peger på, men der er et væsentligt bedre grafikkort  i dem hos Elgiganten.
https://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Remove?ProductRefId=LE90H7008RMW@store-elgigantenDK
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2018 - 23:55 #10
#8 Ja der er jo netop problemet med de store spil, men der er også et andet og væsentlig problem BACKUP. Man kan selvfølgelig lægge backup som altid skal ligge på en anden disk på en eksten disk, men det er da upraktisk, når man har plads til en ekstra inde i kassen - altid tilsluttet.

#9 dir link linker vist til noget andet?