Avatar billede chri633x Novice
19. januar 2018 - 11:15 Der er 1 kommentar

Hvordan reguleres omdr/min. for dronepropeller?

Hej

Jeg er ved at lave en rapport om et drone (dronen skal ikke bygges i virkeligheden da det blot er et skoleprojekt), hvor jeg bl.a. vil finde ud af hvor langt tid min drone kan holde sig i luften (ved stilstand). Derfor er jeg meget interesseret i at vide noget om disse ting:
- Hvilken værdi skal ændres for at omdr/min. ændres - er det spænding, strømstyrke eller begge dele?

Jeg har fundet følgende tabel som viser testresultater fra kombinationen af min motor og propel: http://innov8tivedesigns.com/images/specs/CM-2206-20-FC-6x45-Perf-4S.pdf

Min drone vejer ca. 1750g og ud fra tabellen kan jeg se at 50% "throttle setting" er nok til at holde min drone i luften (jeg har 4x motorer på dronen og 4x437,8g ~ 1750g). Ved denne kraft bruges 6.13A og det ser ud til at spændingen er konstant 14,8V for alle målinger - er det sandt? Jeg troede at det var ændring i spænding der forårsagede ændring i omdr/min.

På forhånd tak
Avatar billede chri633x Novice
22. januar 2018 - 11:09 #1
Ingen der kan hjælpe? :)