Avatar billede buls Seniormester
20. januar 2018 - 19:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Powerpoint

Hej.

Håber I kan hjælpe.  Jeg har lavet et PowerPoint dias show.  Nu vil jeg gerne have dette PowerPoint dias show brændt over på en dvd så jeg kan afspille det via en dvd.  Når jeg starter dvd skal det gøre som hvis det havde været et PowerPoint dias show,er det noget der kan lade sig gøre  ????  Det skal være et freeware program.

Hilsen Buls
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2018 - 00:43 #1
Hvis du bruger Windows 7 eller 8 kan du klare det hele med PowerPoint og Windows:

https://support.office.com/en-ie/article/Burn-your-presentation-to-a-DVD-79a39404-39f3-4e4f-bede-24b3abd6b387?ui=en-US&rs=en-IE&ad=IE

Hvis du bruger Windows 10 må du installere en DVD-brændeprogram. F.eks. CDBurnerXP:

https://cdburnerxp.se/
Avatar billede buls Seniormester
21. januar 2018 - 10:45 #2
Hej falster.

Det er windows 10 jeg har og har installere CDBurnerXP.  Det virker ( næsten ).
1. Når jeg har brændt en dvd skive ( data dvd ) og afspiller den på min pc,afspiller den som den skal,men der ikke nogle lyd på ( har lavet et dias show med lyd ).
2. Har prøvet at afspille den på min blue-ray-afspiller.men det virker ikke ( kan ikke finde noget på disk ).
3. Har prøvet at brænde den som video dvd,men programmet kan ikke finde mit dias show i den mappe jeg har lagt det i.

Har du et bud disse 3 spørgsmål ???

Hilsen buls
Avatar billede perwolf Forsker
21. januar 2018 - 14:27 #3
I Powerpoint 2016 (Jeg ved ikke med tidligere versioner) kan man vælge at gemme filen som en MP4. I Powerpoint laves tidsindstillingerne for, hvor lang tid hver dias skal vises.
Måske kunne det være løsningen?
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2018 - 19:12 #4
(I PowerPoint 2010 er gemmeformatet for videoer "Windows Media Video". Dvs. wmv filer.)

Mediafilerne mp4 eller wmv medtager lyden fra diasshow. Hvis mediafilen afspiller med lyd fra pc'en inden du brænder den, bør skiven også afspille med lyd.
Avatar billede jkrons Professor
21. januar 2018 - 23:13 #5
Hvordan har du lavet lyden? Hvilket filformat er den i? Lyden altså.
Avatar billede buls Seniormester
22. januar 2018 - 19:14 #6
Hej alle.
Jeg har PowerPoint 2007 på min pc og derfor kan jeg ikke bruge nogle af jeres gode forslag  øv  falster kom med forslag CDBurnerXP og det virket så jeg kunne brænde det over og så må jeg ud og købe en nyt PowerPoint.
Slut herfra
Buls