Avatar billede BV1973 Praktikant
23. januar 2018 - 14:53 Der er 5 kommentarer

To computere i een.

Er det muligt at sætte en computer op med 2 harddiske og så vælge, hvilken man vil tilgå?
Lige nu handler det om, at vi har to computere stående som begge indeholder vigtige informationer i form af mails og dokumenter.
Er det muligt at pille harddisken ud af den ene maskine og integrere den i den computer vi bruger mest, men vælge, hvornår vi vil tilgå den "omplacerede" harddisk - nærmest som om der er en mur i mellem de to diske.
Årsagen er, at vi pga. omflytning kun ønsker at have en computer fremme.
Håber I forstår, hvad jeg mener.
BV
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2018 - 16:05 #1
Hvad med flere brugere på samme computer?
Tror du vil få problemer med licensen på den disk du flytter over. Og når det sker vil den harddisk ikke modtage opdateringer medere og blive usikker.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2018 - 16:08 #2
Det du spørger om hedder "multiboot", og kan godt lade sig gøre.
Man kan også køre med to forskellige styresystemer f.eks. Windows 7 og 8.
Der er et lille gratis program, der skal installeres der hedder EasyBCD.

https://neosmart.net/blog/2015/easybcd-2-3/

Dog skal du passe på hvis du har f.eks. et downloadet betalingsprogram. I nogle tilfælde er der kun betalte for installation på én computer, og ved multiboot kan dette ikke bruges. Med andre ord, kan man ikke "snyde" computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2018 - 16:19 #3
#2 Man får vel et licens problem på den disk der sættes i det nye system??
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2018 - 16:49 #4
Hvis der er tale om en retail version, altså en DVD der er købt særskilt, er der i hvert fald ingen problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2018 - 17:48 #5
#4 Korrekt.