27. januar 2018 - 13:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan streamer man lyd fra en pc til en anden?

Det er altid problematisk om man rammer den rigtige kategori, men jeg håber det her er den rigtige.

Jeg arbejder for en lokalradio, som skal deltage på en messe.
Planen er at vi skal sende live fra messen.
Vi har et mobilt diskotek, som normalt er koblet op på nogle højtalere.
Det skal i stedet kobles på Line-in på en bærbar computer med internetadgang.
Hjemme på radioen er der en stationær Pc, som er koblet på internettet og mikserpulten.
Hvad skal der til for at sende lyden live fra den bærbare til radioen.

Når jeg Googler Live streaming, får jeg masser af ubrugelige artikler, hvor jeg f.eks. kan bruge VLC player og hvordan man vælger den fil der skal streames. Fil der skal streames! Det kalder jeg ikke live streaming.
Den bærbare på messen skal IKKE broadcaste, den skal sende lyden hjem til radioen på en lukket kanal.

Jeg håber der nogen her der ved hvordan man gør.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 15:01 #1
mig bekendt er det kun VLC og OBS der kan bruges.
med OBS kan du stream til en fil, dvs. den computer som står hjemme i radioen.
denne computer skal så naturligvis være delt over internettet for at det kan virke.

https://obsproject.com/da
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2018 - 15:08 #2