Avatar billede plok Forsker
29. januar 2018 - 02:10 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Bedste program til at fjerne evt. en busk på et billede? (Photoshop er for dyrt)

Hej allesammen.

Jeg er på jagt efter et "udmærket" program, som kan fjern objekter på et billede. Evt. en busk eller lignende.

Jeg vil gerne give lidt for det, men jeg synes at Photoshop er en kende for dyrt. Jeg skal kun bruge det til alm. hobby redigering, så der er ikke andre end min familie, venner og jeg selv, som skal have glæde af de billeder jeg redigere.

Programmet skal gerne være med en fornuftig brugerflade, så det er nemt at gå til uden den helt store viden indenfor billede redigering! :) Men jeg er skam ferm på en PC, så mon ikke jeg finder ud af det, selvom programmet nu skulle være til mere end gennemsnitlig billede redigering?

Håber at I har et par gode kandidater til opgaven?

God aften :)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2018 - 03:39 #1
https://www.gimp.org

det kan alt - glem photoshop :)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
29. januar 2018 - 07:29 #2
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2018 - 07:34 #3
Her kan du hente Gimp Gratis
https://download.gimp.org/mirror/pub/gimp/v2.8/windows/gimp-2.8.22-setup.exe

Og selvfølgelig skal du ikke glemme alt om Photoshop: Selv om Gimp 2.8 er et rigtig godt billedredigeringsprogram, kan det ikke komme op på siden eller slå den professionelle Photoshop. Men som et gratis alternativ får brugeren mange af de funktioner, som kendes fra billedbehandlingsprogrammer, der normalt koster penge

Så hvis du regner med, at det er bedre eller på niveau med Photoshop, så bliver du skuffet. Som et hurtigt alternativ til simpel billedredigering er det dog udmærkede
Avatar billede bvirk Guru
29. januar 2018 - 09:28 #4
For den bare let øvede Photoshop bruger er det ret sikkert som poko1 siger, for Gimp er anderledes - en vis positivisme, læsning af tutorials og fravær af at ville finde gøre alt som i photoshop  er det godt at væbne sig med.

Nå ... , mit ærinde er dette:
https://civilengineer9.blogspot.dk/2017/06/free-download-photoshop-7.html

Photoshop 7 er en FIN ting. Mange lidt ældre programmer kommer på "museum" og så kan gårsdagen rare ting erhverves

Så er der SIKKERHED og moral - ingen garantier her fra mht. om det indeholder snavs eller browseren bliver inficeret. Hvad mener andre?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2018 - 09:36 #5
#4 Syntes du virkeligt at du kan være bekendt at lægge dette link ind her på Eksperten med en masse Fake advarsler om virus?
Avatar billede bvirk Guru
29. januar 2018 - 09:48 #6
Mine advarsler er ikke fake - jeg kan ikke gennemskue det. Det er folk eget ansvar hvad der installeres.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2018 - 10:05 #7
#6 Nej men det link du lægger ind er i den grad. Jeg har ofte nogen der spørger om jeg ikke kan give dem Photoshop som mit men af gode grunde kan og må jeg ikke. Derfor tænkte jeg hej her har du noget du kan give dem uden at begå ulovligheder derfor prøvede jeg dit link der kom så mange advarsler om at der var virus på min Pc: og opfordringer til at hente deres program! Jeg kunne ikke afvise og var derfor tvunget til at tvangs genstarte P.S. " Det er folk eget ansvar hvad der installeres. " nå det mener du? Jeg mener ikke man kan tillade sig at lægge link her på siden man ikke har gennemprøvet! :-(
Avatar billede hjolsen Ekspert
29. januar 2018 - 10:22 #8
Photoshop 7 / CS2 kan hentes helt gratis fra  Adobe  - det eneste du skal er at oprette et Adobe ID.:https://www.adobe.com/dk/downloads/other-downloads.html
Avatar billede falster Ekspert
29. januar 2018 - 10:32 #9
PhotoFiltre findes i en studio-version til ca. 30 euro og en gratisversion:

http://www.photofiltre-studio.com
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2018 - 10:33 #10
Adobe Photoshop 7 kan ikke længere downloades gratis det var i en begrænset periode!
Adobe Creative SuiteCs2 er ikke det samme.
Avatar billede hjolsen Ekspert
29. januar 2018 - 10:51 #11
Avatar billede poko1 Ekspert
29. januar 2018 - 11:31 #12
Er det ikke bare dejligt her på Eksperten der bliver stillet et konkret spørgsmål og straks farer folk ud på nettet og søger og kommer med links "" Dette kunne spørger jo også selv have gjort!!"" i øvrigt så har Photoshop 7 ikke de reparationsværktøjer der efterlyses. Jeg har den selv inden jeg fra et konkursbo købte Adobe Photoshop CS6 13.0.1  Multilanguage  Men Gimp 2.8. har et lignende værktøj.
Avatar billede bvirk Guru
29. januar 2018 - 12:25 #13
#12: slap lige af! Kan man ikke fjerne en busk i ps7? - det var jeg ikke klar over. #5 linket giver en 163MB .rar fil hvis setup.exe har følgende analyse:

https://www.virustotal.com/#/file/f68b8ffbfb01e2f04728bcc29827919492f970159d01b9bc429475bf33e90fad/community

Det er kun en blåstempling af setup.exe - det setup.exe installerer kan i princippet også være befængt - alt eksekverbart efter installaton skal analyseres for malware.

Men moralsk er det forkert - der er serienummer med som skal indtastes i ps7 så det en cd kopi som ikke må distribueres på den måde.
I det lys er jeg ked af at jeg faldt for fristelsen til at dele linket.

Hvad der sker i moderne OS's overautomatiske browsere kan indrømmet være betænkeligt.
Avatar billede Kentmog Praktikant
29. januar 2018 - 12:51 #14
Jeg bruger selv Inkpaint. Et gratis program du kan hente på nettet.
Avatar billede plok Forsker
29. januar 2018 - 15:11 #15
Hej allesammen.

Jeg synes at både Gimp og Photoshop CS2, som kan hentes gratis er super programmer til dette formål :)

Jeg har lige hentet Photoshop CS2 gratis på Adobe´s hjemmeside, hvor der fulgte en key med.

Men når jeg prøver at registrere med mine kontaktoplysninger, så siger den at den ikke kan lige nu, men licensen er ellers OK?
Avatar billede Jolles Professor
22. februar 2018 - 10:52 #16
paint.net er gratis og godt til rigtig mange ting.
Avatar billede Kentmog Praktikant
22. februar 2018 - 20:57 #17
Inpaint er super. Og så er den gratis.