Avatar billede Laila Jensen Praktikant
30. januar 2018 - 13:39 Der er 1 kommentar

Opsætning til dansk

Jeg har lige købt en Alkatel pixi 3 tablet i Spanien. Hvordan opsætter jeg denne til dansk. Har været inde på indstillinger, men når jeg skal vælge sprog, står Danmark ikke som valgmuligt sprog. Det er kun tastaturvalg på dansk som kan vælges.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2018 - 14:16 #1
Så vidt jeg kan se, kører den en gammel v4.4 kitkat udgave af Android. Ikke noget jeg selv ville købe, men lad den nu ligge...

Du kan ikke bare skifte sprog på et kørende system - du er nødt til at nulstille til fabriksindstillinger. Under konfigurationsprocessen bør du så kunne vælge dansk som sprog.

...Men med det forbehold, at ældre udgaver af Android ikke altid indeholdt dansk som sprog... - det mener jeg nu nok var tilfældet fra version 4.0 af...