Avatar billede Leed Praktikant
30. januar 2018 - 15:43 Der er 5 kommentarer

Photoshop billedekvalitet

Hej,

Hvordan gemmer jeg mit billede fra photoshop så det får den bedste kvalitet?
Der er også tekst på billede, og det hele skulle gerne have en god kvalitet når det er gemt og åbnes igen.

Det er adobe photoshop CS6

Anyone ?
Avatar billede Slater Ekspert
30. januar 2018 - 15:44 #1
Brug PNG24. Det er lossless, dvs. mister aldrig kvalitet når du åbner og gemmer igen.
Avatar billede Slater Ekspert
30. januar 2018 - 15:45 #2
Eller du kan naturligvis også bruge PSD, Photoshops eget format, hvis du kun skal åbne det i Photoshop igen. Så bevarer du også lag og anden information.
Nu skriver du ikke hvad det skal bruges til ellers.
Avatar billede Leed Praktikant
30. januar 2018 - 15:53 #3
Tusind tak for svar!!! :)

Det er en flyer som som være på størrelse med et A4 papir, og så skulle billede og tekst kvaliteten gerne være god når man udskriver det :) ...
Avatar billede prodic Mester
30. januar 2018 - 15:54 #4
Som @Slater er inde på så kræver et specifikt svar lidt information om hvad du skal bruge billedet til.
Web - PNG24/72dpi
Tryk - Tiff/300dpi
Redigerbar fil - .psd formatet
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 17:50 #5
Og, vigtigst af alt, til print i A4-format med omkring 300DPI skal billedet mindst være omkring 3500x2500 pixels i originalstørrelsen