Avatar billede jkn83 Praktikant
30. januar 2018 - 18:48 Der er 3 kommentarer

"Ethernet" har ikke en gyldig IP-konfiguration

Får denne meddelelse godt en gang om dagen, enten ved opstart af PC eller under brug af PC.

Det løses ved at køre fejlsøgning via Windows, i form af "nulstil kort", men det kunne skisme være rart hvis man kunne undgå dette helt og aldeles.

Noget nem løsning på dette?

Skal i bruge mere info så råb op :)
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 20:22 #1
Her er lidt om emnet:

http://troubleshooter.xyz/wiki/fix-ethernet-doesnt-have-a-valid-ip-configuration/

Som du kan se, kan problemet ligge mange steder. Jeg er ikke ekspert på det område, men for andre vil det være nyttigt at vide følgende:

Coomputermodel og -mærke.
Styresystem.
Hvordan er du koblet på nettet, dvs. trådløst eller kabel?
Internetudbyder og evt. router/dongle.
Avatar billede jkn83 Praktikant
01. februar 2018 - 21:38 #2
Har kigget lidt på linket, men syntes det er begrænset løsning, da jeg kan have internet og mister det midt under en søgning eksempelvis.

Computermodel er selvbyg, men det der er relevant:
CPU: I7-8700k
Bundkort: ASUS TUF Z370-Plus Gaming
- det er en Intel I219V netværks controller der sidder på bundkortet.

Win10 pro
Kablet med cat6
yousee udbyder på deres nyeste gateway, bridged med en Asus RT-AC66U router.
10. oktober 2019 - 20:45 #3
Jeg har det samme problem for nogen tid siden. Den eneste, der hjalp med at løse det, var at indstille en unik IP til min computer på netværket.

Du kan gøre det fra Enhedshåndteringen, her har du en detaljeret guide til, hvordan du gør det: https://windowshelper.co/ethernet-doesnt-have-a-valid-ip-configuration

Prøv også at opdatere dine Ethernet-drivere, du kan bruge gratis software som Driver Booster.

Jeg håber, at dette hjælper dig.