Avatar billede johs. Juniormester
30. januar 2018 - 20:34 Der er 4 kommentarer

Find Picasa

Hej. Efter en nødvendig nulstilling af comp. kom Picasa desværre ikke igen med sine flere tusinde billeder. Jeg ved den ligger der et sted i baggrunden. Mit spørgsmål er: hvordan finder jeg den? M.v.h. Johs.                                              Har geninstalleret alt andet.
Avatar billede johs. Juniormester
30. januar 2018 - 20:39 #1
Det er faktisk en løsning, jeg efterlyser. Selvom jeg roder hele computeren igennem, kan jeg ikke finde navnet Picasa. Ved godt at jeg skulle have taget back-upp inden. Prøvede det samme for ca. to år siden, og da fandt jeg Picasa igen. Men husker ikke hvordan.
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 21:09 #2
Du skriver "... nulstilling af comp." Hvad nøjagtigt gjorde du? Hvis du har formateret og geninstalleret Windows og andre programmer, så er løbet måske kørt.Kan du huske, hvilken løsning af de fire i linket herunder du valgte:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17085/windows-8-restore-refresh-reset-pc
Avatar billede klaudi Ekspert
30. januar 2018 - 21:35 #3
Prøv at åbne Stifinder og kig efter en mappe der hedder Windows.old, hvis du har sådan en kan du måske være heldig at finde det der!
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2018 - 21:48 #4
Ja, hvis du ikke har formateret, og hvis du har en windows.old på computeren, er der en mulighed:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-files/recover-personal-files-from-the-windowsold-folder/755e0ea3-b16f-4d5d-89b5-abecfbf68300

Du skal være opmærksom på, at muligheden for at geninstallere en tidligere version af Windows med programmer og dokumenter kan være tabt efter 28 dage:

https://support.microsoft.com/en-us/help/17125/windows-8-restore-files-old-folder-upgrade