Avatar billede hijklm Juniormester
01. februar 2018 - 16:38 Der er 4 kommentarer

Løn DPO i staten?

Er der nogle kvalificerede bud på, hvad en databeskyttelsesofficer (DPO) får i løn i en statslig stilling?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2018 - 17:30 #1
Hvad byder du ind med af ancinitet, uddannelse og relevante certificeringer?
Avatar billede hijklm Juniormester
01. februar 2018 - 19:26 #2
Nu er det jo et nyt jobområde, så anciennitet er lidt vanskeligt. Har 11 års erfaring med lovgivning og 4 års erfaring med ledelsestilsyn og kontrol af egen praksis.
Er dog ikke akademiker.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. februar 2018 - 20:31 #3
Umiddelbart ville jeg som arbejdgiver se det som tillært. Det var lidt en anden snak, hvis du f.eks. kommer med en CISSP i kufferten eller kan dokumentere at have ført en større organisation igennem GDPR-compliance eller ISO27000, afsluttet med en formel accept af det i form af en revisor-evaluering eller certificering.

Men kig på den institution, du søger hos (stat, region, kommune) og læn dig op ad en funktionærlignende ansættelse med 10 års ancinitet. Man er ikke meget for store armbevægelser i den del af Verden... ;-)
27. februar 2019 - 07:36 #4
Den er vanskeligt. Men det kommer vel an på hvorvidt at der er lederansvar eller man er pelle alene i verden. Der er dog tale om et stort ansvar - og du fungerer i praksis som rådgiver til topledelsen.

For statens styrelser vil jeg sige min. 45-50k eksklusiv pension mv.