Avatar billede Vebz Praktikant
01. februar 2018 - 19:33 Der er 5 kommentarer

Ekstren HD klikkede mærkeligt og nu kan jeg ikke længere tilgå den

Hej,

Har en ekstern hard disk af mærket Buffalo, som for et par dage siden begyndte at små klikke i fast mønster - jeg tænker ikke videre over det, men slukkede den manuelt for den forstyrrede det arbejde jeg prøvede, at få fra hånden, men da jeg så i dag tænder den igen, klikker den bare og jeg kan ikke tilgå den fra min pc, jeg prøver at genstarte min pc, hvor Buffalo disken sidder til, den genstarter sammen med, der kommer også lys i den, men jeg har stadig ikke adgang til den og den virker ikke til at stå og arbejde som den plejer når jeg starter op (rød lampe plejer normalt at blinke) - er min HD død? vil det være muligt at redde data ud fra den og hvor finder jeg evt. bedst en der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2018 - 19:36 #1
Den er desværre defekt og kan ikke bare laves. Det kræver et firma for at få data ud.
https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2018 - 19:48 #2
Herunder er et link, som udelukkende drejer sig om dit problem. Når du ikke kan få adgang til den, er den sandsynligvis kaput, men prøv at kigge lidt på forslagene i linket.

http://harddriveclicking.net/
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
01. februar 2018 - 20:52 #3
Hvis diskens data er vigtige skal du ikke tilslutte disken yderligere, hvert klik kan risikere at skade data. Disken skal undersøges for ødelagte hoveder i clean room, det er den eneste måde at sikre sig den ikke skader data ved at være tilsluttet.
Avatar billede Vebz Praktikant
01. februar 2018 - 21:37 #4
Tak for linkene, tror I eller har I erfaring med om et firma, I ved et af de professionelle vil kunne få data ud af den?
Avatar billede Vebz Praktikant
01. februar 2018 - 21:55 #5
Tak til digitalsupport.dk for svaret, den er jo holdt helt op med at klikke, efter genstart og jeg har nu slukket for disken, så der ikke sker yderligere - hvad det jo nok ikke er muligt, men alligevel - tænker jeg imorgen må forsøge, at komme i kontakt med et firma der laver datagendannelse, for at se om de kan redde noget for mig.