Avatar billede Jannickhess Professor
04. februar 2018 - 14:49 Der er 2 kommentarer

Oprette filmliste hurtigt søger pga til dette

Jeg har tidligere kunne hente en program der hed Dvd-venner
Til at kunne scanne stregkoden ind fra dvd film af min egen samling
Findes der måske et tilsvarende program til dette

Så vil de automatisk komme ind på en liste på min computer
Det går noget hurtigere på den måde
Avatar billede prodic Mester
04. februar 2018 - 19:06 #1
Disse kan begge noget lign.
De henter dog ikke kun stregkoden, men informationer omkring filmene og laver et samlet arkiv over dine film.
http://www.invelos.com/
http://www.mymovies.dk/
Avatar billede eurositi Ekspert
04. februar 2018 - 21:58 #2
Denne her har muligvis ikke lige stregkodetolkning, men den scanner mapper med videofiler og tilføjer IMDB-metadata. Den er helt gratis og tilsyneladende meget populær: http://smoviecat.sourceforge.net/

Det kræver en smule ekstraarbejde at køre det:
1) Installér først ActivePerl (ttp://www.activestate.com/Products/activeperl/).
2) Udpak herefter Simple Movie Catalog mappen fra ZIP-filen, du hentede i første omgang.
3) Dobbeltklik på filen "run_scan.cmd". I første omgang åbnes blot en txt-konfigurationsfil. Indtast her navnet på den/de hovedmappe(r), som skal scannes (f.eks. G:\film\) og gem filen.
4) Kør så run_scan.cmd én gang til. Nu skulle programmet gerne begynde at matche samtlige film i mappen samt undermapper med data fra IMDB.
... Jeg sidder selv og tester det lige nu, og det fungerer ganske fint.