Avatar billede CESkovgaard Mester
05. februar 2018 - 00:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2010 er pludselig holdt op med at kunne sende og modtage

I dag (4/2) havde min Outlook 2010 pludselig ingen 'send-modtag' knap
Da jeg gik ind i fanen 'filer', stod der at en 'opgraderien' af postkassen var i gang og at det kunne tage 'over 15 minutter', samt at jeg skulle opgradere  outlook connector, for at fortsætte med at bruge min konto.
Det er to selvstændige entries hver med en rød streg under.
Ordret står der i øverste meddelelse::
Opgradering i gang
Postkassen bliver i øjeblikket optimeret som en del af opgraderingen til Outlook 2010.
Denne engangsprocess kan tage over 15 minutter, og ydeevnen kan blive påvirket under optimeringen.

I meddelelse 2 står der:
Opgrader Outlook Connector
Du skal opgradere til den nyeste version af Outlook Hotmail Connector for at fortsætte med at bruge denne e-mail-konto.
+ en ikon der skifter fra opgrader nu - til opgraderer nu, når jeg klikker på den

(Jeg ville gerne sende et billede, men det tillader det nye interface så vidt jeg kan se ikke.)

Jeg har Jubii som Mailudbyder og benytter pop3, så jeg kan ikke se grunden.

Jeg har også nu ventet i hver fald 6 timer uden at noget har ændret sig, og Outlook bruger absolut ingen CPU tid.

Jeg kan godt skrive mails, men de ender blot i min udbakke, og alle forsøg på 'send/modtag' også fra andre steder i Outlook mislykkes med 'invalid request'

Selvsagt er 6 timer også 'over 15 minutter', men taler vi om dage?

Er der nogen der har en god ide, ud over selvsagt at spørge Jubii support, der desværre tilsyneladende ikke rigtigt ved noget.

P.S. Min webmail til min Jubii konto virker stadig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. februar 2018 - 07:02 #1
Det lyder som om den er gået i stå. Hvad sker der hvis du prøver at genstarte PC´en?

Det KAN være en fejl at afbryde processen, men når den har hængt så langt tid, og der ikke er noget CPU-forbrug på processen, er risikoen for yderligere fejl meget små.
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. februar 2018 - 13:01 #2
Avatar billede CESkovgaard Mester
05. februar 2018 - 13:33 #3
Tak hjolsen
Jeg vil prøve det hvis det går galt igen.
Genne gang klarede jeg det med en systemgendannelse til for et par uger siden.