Avatar billede Deathleecher Juniormester
05. februar 2018 - 13:43 Der er 1 løsning

Powershell script, load fra CSV?

Hej

Har dette powershell script:

$MailboxName = "email@domain.com"
$MessageId = "<54bb33d72d7ed2b1928e9fb9edfa0ca2@swift.generated>"
$TargetFolder = "\Inbox\random"
Connect-EXRMailbox -MailboxName $MailboxName
Find-EXRMessageFromMessageId -MailboxName $MailboxName -MessageId $MessageId | ForEach-Object{
    Move-EXRMessage -MailboxName $MailboxName -ItemURI $_.ItemRESTURI -TargetFolderPath $TargetFolder
    Write-Host ("Moved Message " + $_.Subject + " to " + $TargetFolder)
}

Det virker helt fint, det flytter en email som har dette messageID over til "random" folder.

Men jeg kunne godt tænke mig istedet for jeg skal angive messageID, at der blev brugt en csv fil.

Så derfor har jeg lavet det om til

import-csv d:\test.csv | Select MessageId
$MailboxName = "email@domain.com"
$MessageId = $_.MessageId
$TargetFolder = "\indbakke\Hotels"
Connect-EXRMailbox -MailboxName $MailboxName
Find-EXRMessageFromMessageId -MailboxName $MailboxName -MessageId $MessageId | ForEach-Object{
    Move-EXRMessage -MailboxName $MailboxName -ItemURI $_.ItemRESTURI -TargetFolderPath $TargetFolder
    Write-Host ("Moved Message " + $_.Subject + " to " + $TargetFolder)
}

Det virker så ikke helt, den printer bare ud hvad der står i  min csv fil.

Nogen der har en ide om hvordan jeg løser dette?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2018 - 14:26 #1
her er et fra MS der importerer til exchange, så kan du måske se hvordan csv filen tilgås

https://gallery.technet.microsoft.com/scriptcenter/Import-Exchange-Mail-da23653e