Avatar billede 450025 Ekspert
06. februar 2018 - 12:55 Der er 12 kommentarer

Hp Printer Diskjet 1510.

Hp skriver Diskjet 1510.
Når jeg bruker Defender i Win10 Skriver den ut, men skal jeg Skanne nekter den, For å for i gang Skanning har jeg oppdaget at jeg må slå av Sanntidsbeskyttelse, da er problemet løst og Skriveren jobber normalt, Skanning også,      (skal det være nødvendig?

Så har jeg Utelatelser, da vil ikke Defender Skanne HP Diskjet 1510, men det funket heller ikke. (Eller gjeller der det bare programvare)

Dernest fant jeg ut at Deaktivere jeg Defender går alt greit, laster ned Avira antivirus programmet Fri, da er HP Printer helt normal til både  både Skriving og Skanning.
Så tok jeg og lasta ned Avast Fri samme der det funka med begge dele.

Hva gjør jeg feil?
1.    Må jeg Deaktiver Defender for godt?
2.    Eller bør jeg bytte til et annet Virusprogram eks Avira fri eller Avast fri.

Takk for hjelp om noen vet.
Arne
Avatar billede falster Ekspert
06. februar 2018 - 13:36 #1
Hej Arne

Husk at lukke spm. Det ser ud til, at du har mange åbne :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
06. februar 2018 - 14:21 #2
Ja fint og få vite det da, lidt usikker på hva du mener? burte jeg ikke stilt dette spørsmål kanskje?
Jeg vet jeg har spurt om dette her før, men for meg er det viktig at jeg forsatt kan bruke Defender fordi det tilhøre Conseptet  som Microsoft har gitt oss.

Å det er Win10 ok, fantastisk program, Defender er faktisk dømt nedover og hjem, men bare for egen del har jeg merket at det er og blir bedre og bedre.
Siste nytt var Sanntidsbeskyttelse og det var Velkomment fordi andre bruker også det i sine programmer.

Jeg her 2 valg jeg får Skannet les det jeg skriv over.  Mener du jeg skal kaste HP Printeren for og kjøpe en annen? Det gjør jeg ikke Sorry. Den er nesten ny den.

Men jeg ønsker at Defender bør kunne klare en HP Printer så den både kan skrive ut og skanne.
Finnes der andre program jeg ikke har lukket inne her beklager det.

Jeg pleier og gi tilbake melding om noe funker her for andre brukere men det er der et få tall som gjør her faktisk meget sjeldent er mitt svar.

Ok jeg var ikke klar over dette da får jeg skjerpe meg, en syntes godt om det jeg skrev fint det, men jeg spurte faktisk hvilket valg jeg bør ta? Så derfor lukker jeg ikke, ser ikke bort fra at jeg selv gjør en feil. ,

Microsoft burte kunne rette en slik bagatell, jeg vet lytte til en Bruker går vel ikke an i dette huset. Så da venter jeg her lidt til før jeg lukker.
Arne
Avatar billede falster Ekspert
06. februar 2018 - 14:29 #3
På eksperten skal man altid spørge løs :-)

Men et spørgsmål bør til sidst lukkes ved at et eller flere af indlæggene accepteres som svar - og dermed får en grøn sidebjælke.

Hvis der ikke kommer en løsning, kan man selv lave en bemærkning om dette og acceptere den som svar.

Det letter overblikket for alle.
Avatar billede falster Ekspert
06. februar 2018 - 14:33 #4
Avatar billede 450025 Ekspert
06. februar 2018 - 15:12 #5
Hvordan kan jeg bli nedgradere meg til Nybegynder? Den grønne planken har jeg ikke forstått noe av beklager det, har jeg fått god hjelp har jeg svart Takk for hjelpen dette løste problemet mitt men det er altså ikke nok ok.

Er det ikke løst hva gjør jeg da, Bleklager oppgaven ble ikke løst, ok og da svare jeg med en gang, ingen grønn planke, Sorry, og problemet mitt er fortsatt ikke løst.
Og man kan da si å tenke hvorfor spurte jeg?
Men Takk for hjelpen man lære lidt hver dag.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
06. februar 2018 - 15:22 #6
I med jeg må gi et svar så løser jeg det på denne mate beholder HP Printeren, og fjerner Defefider for godt, Avast klare jobben og da ser jeg det som at oppgaven er løst. Hvor er den gule lappen Maker som løsning?  Trykk på (Marker som løsning)virker jo ikke.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2018 - 15:48 #7
#6 Den bør være der når du er logget på.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. februar 2018 - 16:06 #8
Ja det er mulig men jeg hopper av, oppgaven er er løst, angre bare på jeg spurte . og falster Defender er slettet han etterlyste den grønne planken den sender jeg i posten er sikkert fremme om 14 dager.
Arne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. februar 2018 - 06:10 #9
Spørgsmål er altid relevante, husk det kinesiske ordsprog:
"Den der spørger er uvidende i 5 minutter, den der aldrig spørger er uvidende resten af livet"
Vedr. Svarknappen
Under hvert spørgsmål er der en boks med tekst: "Marker som løsning" Når du trykker på den knap, kommer der en grøn bjælke ud for det spørgsmål du vælger som svar. Du kan vælge flere svar på samme spørgsmål.
For at gøre det, kræves som #7 nævner, at du er logget ind med dit brugernavn, samt kode.
Det er måske ikke altid du får den endelige løsning, men dog hjælp til selv at gå videre. En sådan hjælp kan du også markere, det giver trods alt en kvittering for den indsats en hjælper har ydet. I sidste instans kan for at lukke et spørgsmål udnævne dig selv som løsning.
At udnævne sig selv som løsning mener jeg dog er dårlig stil ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
07. februar 2018 - 08:20 #10
Ja Ulvang det ordspråket har nok ikke gått inn hos meg. Men at nå holder jeg til i Thailand.
Men at spørsmålet er Relevant er helt klart ellers hadde jeg ikke stilt det?
Jeg forsøker først og løse det selv og det tar nok mer en 5 minutter det, (den der aldrig spørger er uvidende
resten af livet)
Er ikke helt enig i dette for finnes der ingen på computerword så er nok andre som vet, om ikke, bruker man bare en annen løsning
Vedr. Svarknappen
(Under hvert spørgsmål er der en boks med tekst: "Marker som løsning")
Er den oppegående? Om jeg svare på noe er det da ikke sikkert det er løsningen, vil det si man skal pynte juletreet før der er noe konkret?

(Du kan vælge flere svar på samme spørgsmål.)
Ja det er greit men jeg har faktisk stilt spørsmål og ikke et svar

Skal spørsmål også ha en grønn markering utrolig?  (#7 At du er logget ind med dit brugernavn, samt kode.  Ja tenk det, gjør du ikke dette så kommer du ikke langt på dette Forum. Så dette er ikke noe nytt. Sorry men det skaper jo lidt latter da.

(Det er måske ikke altid du får den endelige løsning, men dog hjælp til selv at gå videre.)
Ja det er mulig det men der var ikke så meget hjelp til dette jeg spurte om. Heller løsning på noe jeg ikke hadde bedt om, men klart dette trenger man også når man skal pynte juletreet. Flott med Grønne striper.

(En sådan hjælp kan du også markere, det giver trods alt en kvittering for den indsats en hjælper har ydet. I sidste  instans kan for at lukke et spørgsmål.
(Udnævne dig selv som løsning.)
Vil det si at Takk for hjelpen er gått av mote ja det var nytt for meg det.
Merkelig Man ikke skal gå på Fesbook å gi Likes også?

(At udnævne sig selv som løsning mener jeg dog er dårlig stil ;-)  Ja det er jeg helt enig i , men om du svare på noe så Kunne man gi Brukeren et valg, (Hvis svar fungerte for deg kan gi et svar    JA eller NEI

Er svaret JA så er dette til glede og kvittering for den som har gjort jobben. (Enkelt)

Er svaret nei det løste ikke problemet, (Ok da jobber vi videre med saken)

Eller som det er blitt Populært og si      JEG HOPPER AV.

Og jeg fikk ingen hjelp på dette spørsmål jeg stilte. (Og da blir svaret nei) denne løsning funket ikke.

Men Takk for løsningen nå kan jeg be deg lukke tråden tenk om jeg gjør atter en feil det vil jeg helst ikke, eller skal der henges opp en grønn stripe?
Arne.
Avatar billede falster Ekspert
07. februar 2018 - 12:14 #11
God kommunikation om E's mangfoldighed ovenfor.

Mine løsningsforslag er desværre lidt tvivlsomme:

1) Har du prøvet at scanne "ind i" et andet program. F.eks. det gratis IrfanView?

2) HP har en almindelig forklaring/løsning her:

https://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning-Faxing-and-Copying/My-HP-deskjet-1510-printer-scanner-will-not-scan/td-p/6064885
Avatar billede 450025 Ekspert
07. februar 2018 - 13:55 #12
Hallo falster. Du skriv, (God kommunikation om E's mangfoldighed ovenfor.)

Da stopper jeg i første omgang. Dette gjeller begge veie, både fra den som stiller et spørsmål eks meg. Og jeg skrev.    Hva gjør jeg feil?

1.    Må jeg Deaktiver Defender for godt?
2.    Eller bør jeg bytte til et annet Virusprogram eks Avira fri eller Avast fri. + en forklaring hva jeg hadde gjort.

Din kommunikasjon handla om den Grønne striper det er minst 340 dager til Julepynten skal opp å den var ikke i mine tanker i hele tatt og forstår det knapt enda? Tror det tar lidt tid før jeg forstår hensikten?

(Mine løsningsforslag er desværre lidt tvivlsomme😊)    Ja dem var det og utrolig langt fra det jeg spurte om, men som Forsker er jo alt tillatt? Man bør holde kjeft eller prøve og holde seg til Saken. Men det er lov å bumme eller ta feil for det hender også at jeg gjør.

https://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning-Faxing-and-Copying/My-HP-deskjet-1510-printer-scanner-will-not-scan/td-p/6064885

Denne har jeg nok traver igjennom før jeg spurte, har undersøkte i flere timer selv også, og da var turen kommet til dem som er på Forum Computerworld  Faktisk men dem hadde nok andre Griller i hodet en mitt spørsmål..

Hadde jeg behov for a skanne en del ja faktisk, men henge opp gardin strimler får jeg gjøre siden om dem er Grønne eller Blå er et fett for meg. Er disse Gardiner strimler oppfunnet av en Juniormester?

Jeg får gjenta igjen hva har jeg gjort for å Skanne, jeg har Begrava Defender det er Historie. Lidt trist for jeg likte det programmet. Jeg har lasta ned prøve variant av Avast og da funka HP Printeren som en drøm her.
Samme ned Avira ingen problemer med Skanning i hele tatt.

Og da er svaret helt klart Printeren feiler ingen ting den. Men Defender var synderen.
Om jeg fortsatt vil ha Avast antivirus program er ikke sikkert et forferdelig rotet program der må være noe som er Bedre. Men få Microsoft til og gjøre ferdig Sanntidbeskyttelse er nok dessverre å glemme. Dem gjør aldri feil dem.

Og da er svaret bruker du HP Printer 1510 eller Diskjet 1515 så ikke bruk Defender om du skal Skanne det er fiasko det. Så må jeg vel markere det som mitt svar bare ikke stol på alt jeg skrev.
Men om noen svare meg senere er det fint om vi holder oss til Saken, Så ungår vi Stress og forvirring.
Arne.