Avatar billede Per Frits Juniormester
07. februar 2018 - 13:32 Der er 10 kommentarer

Tekst fil fra database

Hej,

Hvis jeg nu har en formular hvor en bruger skal udfylde navn og adresse,
er det så muligt at få databasen til at spytte en tekst fil ud til en bestemt mappe med navnet og adressen?

Jeg håber det giver mening ;)

/Per
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2018 - 13:39 #1
Nä, det giver ikke meget mening. Hvorfor have det i tekstfil når du har det i en database? Og skal du have det i en tekstfil, hvorfor så ikke göre det samtidigt med at du smider det i databasen?
Avatar billede Per Frits Juniormester
07. februar 2018 - 13:45 #2
Fordi jeg skal bruge en tekst fil for at trække data ind i Adobe After Effects.

Det handler om at en kunde har købt et produkt. Når kunden bliver registreret i butikkens system vil jeg have de data ud fra butikkens database og ud i et tekst dokument automatisk som After effects så kan trække data fra...

Ved du om det er muligt at en database kan spytte en tekstfil ud til en bestemt mappe men navnet og adressen?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2018 - 14:00 #3
Som jeg skriver i #1 skal det nok scriptes ind. Hvordan bliver kunden registreret? Webformular?
Avatar billede Per Frits Juniormester
07. februar 2018 - 14:44 #4
Ja, kunden køber f.eks et produkt online og udfylder en formular online. Eller en sælger udfylder en formular i deres eget system i en butik. Jeg har ikke noget specifikt system i tankerne og jeg ved ikke hvad "scriptes ind" betyder. :-)

- men jeg tænker bare helt generelt om det er muligt, ved hjælp af f.eks javascript eller hvad ved jeg, at hente data fra en database og oprette et tekst dokument helt automatisk.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2018 - 14:50 #5
" men jeg tænker bare helt generelt om det er muligt, ved hjælp af f.eks javascript eller hvad ved jeg"

Det er netop det der er "scriptes ind". Men det er formodentligt lavet i PHP eller lignende, så se hvad jeg skrev i #1. Når i smider det i databasen, så generer en txt-fil samtidigt som i smider i den mappe i nu vil have den.
Avatar billede Per Frits Juniormester
07. februar 2018 - 14:54 #6
Hvad mener du med generer en txt-fil? Det fanger jeg ikke helt... Skal en person lave den?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2018 - 14:58 #7
Nej, et PHP-script (hvis det nu er det script-sprog i bruger). I stedet for at bruge PHP til at generere en txt-fil fra databasen, kan man lige så godt göre det når i alligevel smider det i databasen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2018 - 15:00 #8
For lige meget hvad så skal der et server-side sprog til. Og så kan man lige så godt göre det samtidigt med at man smider data i databasen i stedet for at först smide det i databasen for derefter at träkke det ud.
Avatar billede Per Frits Juniormester
07. februar 2018 - 15:18 #9
Det tager jeg som et "JA". :)
Det er muligt at trække data ud af en database og oprette en txt-fil automatisk.
Så må jeg bare finde en der kan lave det .

Tak for hjælpen Michael.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
08. februar 2018 - 07:19 #10
Du har en formular hvor en bruger ufdylder navn og adresse. Lige efter database kaldet hvor der indsættes det indtastede navn og adresse. Hvis databasekald bliver udført med success. Generer så en txt fil og indsæt de samme værdier heri.

Det som Michael_stim mener er at det ligeså godt kan gøres i samme omgang hvor man gemmer data i databasen.