Avatar billede Boddicker Seniormester
08. februar 2018 - 13:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CSS-problemer

Jeg har en hjemmeside, hvor der findes tables med en  1px border,som jeg meget gerne vil af med. Har prøve med diverse html-koder, men det dur ikke.

Er der en venlig sjæl, der kan fortætte mig om det kan lade sig gøre i css?

Dump fra hjemmesiden for at vise problematikken.

http://gglanparty.nu/2018/01/24/deltagere/
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2018 - 14:06 #1
i css med den border, står der jo border color=#444 - så hvis du laver den #000 bliver den usynlig.

du har 2 style sheet: demo style.css og style.css

prøv at se billede, er det ikke bare lige at redigere dette korrekt ?
https://i.imgur.com/CoX083K.png
Avatar billede Slater Ekspert
08. februar 2018 - 14:22 #2
Jeg kan hverken se tabeller eller borders på den side.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
08. februar 2018 - 14:44 #3
Heller ikke her, så det må jo være løst ...
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
08. februar 2018 - 14:47 #4
Sidwave

Ville border: none;

ikke være bedre end blot at gøre den usynlig ;-)
Avatar billede Boddicker Seniormester
08. februar 2018 - 14:49 #5
Nej, der er ikke kommet nogen løsning. Jeg er en tumpe til sådan noget, så jeg er ikke kommet videre til at prøve at finde ud af, hvad sidwave mener. ;)
Avatar billede Boddicker Seniormester
08. februar 2018 - 14:50 #6
Jeg har måtte pille tingene ud af tabellen, men http://gglanparty.nu/2018/01/24/teknik/ er problemet også
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2018 - 15:01 #7
i style.css står der border=1 - jeg viste det jo på et billede
du skal rette i style.css, og se mit billede igen! der er sat farven grå på borderen
Avatar billede Slater Ekspert
08. februar 2018 - 15:05 #8
Men ja, på den viste side er det så let som at sætte:  td { border: none; }
Avatar billede Boddicker Seniormester
09. februar 2018 - 00:09 #9
Fandt ganske rigtig stedet i style.css-filen, hvor man kunne ændre rammen til nul.

Tak for hjælpen.