Avatar billede Mathias Neessen Juniormester
09. februar 2018 - 19:00 Der er 16 kommentarer

Start knap og søgefelt virker ikke

Hej eksperter. på min Windows computer virker start og søgefelt knapperne ikke mere. Resten af min computer virker fint.

Nogen forslag?
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2018 - 20:09 #1
Hvis du kører Windows 10, skal du lige sikre dig at alle opdateringer er gennemført.
Avatar billede martens Guru
09. februar 2018 - 22:07 #2
Start Powershell fra en kommandopromt i ADMIN-mode
sæt nedenstående ind  i Powershell-vinduet :

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Tryk [ENTER]

hvis det virker begynder Windows at installere pakker..
Kommer der rød tekst skal du ikke blive nervøs.. normalt indikation for at du har de nyeste versioner.

Genstart din computer !

Vi krydser fingre
Avatar billede martens Guru
09. februar 2018 - 22:34 #3
- kom lige til at tænke på at din søgeboks og startmenu ikke virker ;o)

Du skal åbne Stifinder/ Explorer og navigere dig til denne mappe :

C:\Windows\System32\WindowsPowerShell\v1.0
lav en genvej til filen powershell.exe på skrivebordet.

Højreklik på genvej på skrivebordet og vælg egenskaber og klik på Avanceret .
Sæt fluenben i Kør som Administrator..
Klik OK og luk vinduet med egenskaberne for genvejen..

Start Powershell via genvejen...

sæt nedenstående ind  i Powershell-vinduet :

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Tryk [ENTER]

Held og lykke !

mvh martens
Avatar billede 450025 Ekspert
09. februar 2018 - 23:52 #4
Ingen kritikk på  poster over her men vil du ta en snarvei prøv da dette
Windows Tasten + s
Da kan du allefall gå på Søk.
Arne
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2018 - 08:01 #5
Hvis alt mislykkes, kan du prøve at gendanne PC til et tidspunkt hvor alt virkede.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. februar 2018 - 08:33 #6
Uvanga der er altid håp i et hengende snøre vet du, har han satt sine punkter selv når computeren er opptimal er dette en god tanke.
Ikke stol på punkter Microsoft setter kan jo henne at punktet var satt på en dårlig dag?
Arne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2018 - 13:33 #7
Hvordan "virker ikke"? - sker der slet ikke noget? - eller sker der noget andet end der plejer?

Jeg har oplevet flere gå i panik, fordi de har fået aktiveret "Tablet tilstand" - tryk på meddelelses center knappen nede i bundbjælken helt til højre (ved siden af uret/datoen), og se om Tablet tilstand skulle være slået til ved en fejl.
Avatar billede Mathias Neessen Juniormester
22. februar 2018 - 15:53 #8
Undskyld min inaktivitet. Men alt er opdateret. Jeg har haft fat i Microsoft support, og en medarbejder ville have at jeg skulle genindetalere Windows. Men den siger bare fej når jeg prøver det.

Tak for alle de gode forslag :)
Avatar billede 450025 Ekspert
22. februar 2018 - 16:38 #9
Håper du får det til alt skal ikke være perfekt i Win10,  der er nok en måte til men den funker bare av og til, gitt opp dette, men jeg bruker fortsatt  denne jeg fortalte om før og helt ok.
Windows Tasten + s og det holder for meg enkel og grei måte det.
Microsoft gidder ikke å rydde opp i en slik bagatel vi er bare en Bruker.

Jeg har også et problem i Win10 Defender den er fjerna syntes den var grei den
Dem har kommet på og gjøre som andre Virusprogrammer, Sannhedsbeskyttelse det likte ikke min nye HP skriver, slutt på skanning og det må jeg ha.

Utelatelse og skanne HP Printer fik dem heller ikke til, vet sikkert ikke hva det er og hva det betyr.
Fjerna Defener lasta ned Avast Fri og da var oppgaven løst, dem gad ikke bry seg engang, lidt av den arten må vi tåle når vi går til noe nytt ellers syntes jeg Win10 er ok, bare vent der kommer nok mer.
Arne.
Avatar billede Mathias Neessen Juniormester
23. februar 2018 - 17:41 #10
Hej Arne
Det sker intet når jeg trykker Windows Tasten + s
Det er træls fordi jeg ikke kan åbne mine indstillinger
Mathias.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. februar 2018 - 02:53 #11
Ok Windows Tasten + s virker fint her,
Prøv da  høgreklikk på startknappen trykk Søk det virker også.
Eller hent den der hvor alle Apper er der fin du forstørrelse glasset trekk den ut på skrivebordet også det virker.
En skriv på denne måte.
Jeg Reinstallerte windows, og nå funker alt. Jeg må selvsagt laste ned en del programmer på nytt osv, men i det minste er jeg i gang igjen!

Det burte ikke være så Trels men Microsoft bryr seg ikke med disse småting det må man regne med når man velger Win10

Det er jo også en tanke og prøve lidt jobb det men kanskje vert og prøve men for min del funker det fint det der står over. Hjalp dette fortell andre det som svar tilbake
Lykke til.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. februar 2018 - 05:49 #12
Som jeg skrev hentet den opp fra alle Apper la den på skrivebordet, kom inn fikk den ned på oppgavelinjen og så låste jeg oppgavelinjen, men hvor lenge den blir der da, vet jeg ikke.

Arne.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. februar 2018 - 06:35 #13
Har du kigget nærmere på forslag #7:

"Jeg har oplevet flere gå i panik, fordi de har fået aktiveret "Tablet tilstand" - tryk på meddelelses center knappen nede i bundbjælken helt til højre (ved siden af uret/datoen), og se om Tablet tilstand skulle være slået til ved en fejl"
Avatar billede 450025 Ekspert
24. februar 2018 - 07:01 #14
Takk Utvanga for har ikke det vert så stort problem, det var det før knappen Søk syntes er rett så anvendlig.
Jeg bare steppa inn i dag syntes jeg måtte hjelpe Mathias forstår det du skriv med Tablet nei den står ikke på.
Men jeg låste  oppgavelinjen så ut som dette fungerte har gått på Søk flere gange nå virker stabil. Takk for også at du stiller opp, der mange som sliter med dette problemet.
Mulig en Reninnstall kunne løse det også, må man så må man .Ha en fin Helg til deDere Begge.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. februar 2018 - 08:03 #15
Nå har Søk vert trofast i 6 timer, og så er den så klart borte igjen mitt kjerringråd var ikke godt nok beklager.
Så lidt rundt i dag tidlig sidwave skrev vist et sted hold Dere til Win7 så funker alt, men Mathias med lidt triksing så klare jeg meg. Kanskje du må gjøre det også.

Går ikke tilbake til Win7, det kunne være fristende og ta en Reninnstallering, men noen Garanti lover jeg ikke, der er flere sådanne ting i Win10 dette er ikke det eneste og det tar nok ikke slutt desverre, det er lov å håpe Brukere burte ikke slite med en slik Bagatel har Microsoft ikke et rykte å ta vare på?

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. februar 2018 - 03:15 #16
Hei Mathias. Det er søndag kjeder meg lidt har du fått til Søk det er så stille fra deg?
Jeg lure på om Win10 er for alle eller at jeg har Flax det tror jeg faktisk der er så mange som sliter virker som Win10 er noe halvfabrikat.

På Danske Forum siden ser det ut til å gå lidt bedre mulig dem er lidt flinkere på data, jeg ser på Norske siden der er det adskillelig verre hele 9 sliter i dag 1709 oppdatering er et kjent problem der i Gården.

Jeg tror nok at Win10 prøver og forbedre sitt program Windows men har vel lidt med salg og fortjeneste og konkuranse til andre eks Linux å Apel

Hadde man kjøp en bil eller annen vare og en Bruker hadde like mye Bøvel da hadde det nok vært en katastrofe og et ramaskrik. Bare den lille ting her Søk, ideen er flott det er en ting Win10 har kommet med og vi Brukere treng den.

Mathias du har tat fak i en medarbeider fra Microsoft ble du klokere av dette nei, burte han ta tak i ting som dette ja, men nei vi Brukere skal løse halv fabrikate ting i Win10 å være glad til, forstå at mange tviholler på Win7..

Jeg har søkt og jeg har let på nett Ulvanga har stilt opp, der er mange varianter men ingen ting funker, prøvde et par stykker i går ang Søk fiasko det også.

Ren installer ja vel det gidder jeg, ikke for denne bagatell. Men prøv dette men ingen garanti fra min side, Lista på venstra side hvor alle Apper er så er der Forstørrelses glasset dra det ut på skrivebord nei funker ikke det heller, men jeg klarte og flytte denne Appen høgre opp til noe der hetter (OFTES BRUKT) hvordan jeg fikk dette til aner jeg ikke, har ikke svar på det men uansett så kom den nå ditt.

Så nå går jeg på Start (oftest brukt) der er der 6 fra før, trykker en gang og Søk virker hver gang også nå, kan du leve med dette så prøv dette da, vet det er helt feil det, Men utviklere fra Microsoft vet jo heller ikke noen løsning hadde dem vist
det hadde det vært rettet for lengst.

Men klare du og få Søk på oftest Brukt så fortell meg dette. Hvordan du gjore dette der er jeg blank, mulig Flax der også og jeg har nå hatt Win10 siden start og vet dette går på ren Flax. lykke til..
Arne.