Avatar billede mariebb Praktikant
10. februar 2018 - 13:46 Der er 2 kommentarer

Hvad hedder spillene fra min barndom - HJÆLP

Hej
Jeg har ny sammen med min søster ledt og ledt og ledt efter to helt specifikke spil, som vi slet ikke kan finde.
Så jeg håber sådan på, at nogen herinde kan fortælle mig i hvert fald hvad et af dem hedder, så vi igen kan sove trygt.

Det første husker vi ikke meget fra, men vi kan huske at den allerførste "scene" i hele spillet, går ud på at en eller anden figur (er ikke sikker på om det er menneske eller dyr) løber hen af en bro mod en båd, hvor hans venner er. De her venner råber så "skynd dig", eller "løb -navn- løb!" eller noget i den retning. Han hopper så og kommer på båden, hvorefter de rejser ud i verden. Herfra går spillet ud på at finde nogle ting og løse nogle gåder(så vidt jeg husker) i forskellige lokationer rundt omkring i verden. Synes jeg mindes noget med Afrika.

Det andet handler om en dreng, der er inde på et slot. På et tidspunkt går han ind i et rum, hvor der er et spøgelse der flytter rundt på møblerne, så drengen skal stille dem på plads igen, og han kan også gå ud i haven, hvor der er blomster, og han kan også fiske.

Det er alt, hvad vi kan huske. Håber virkelig på svar. :)
Avatar billede mariebb Praktikant
10. februar 2018 - 13:49 #1
Det skal lige siges, at det første spil kan være fra 1990-2007, kan virkelig ikke huske hvor gammelt det er.
Og det andet spil er fra 90'erne.

- Har forsøgt mig med at kigge lister igennem over computerspil fra alle årene, men kan intet finde.
Avatar billede Michael Monberg Praktikant
16. februar 2018 - 10:07 #2
Hvilken platform har du spillet disse på?