11. februar 2018 - 15:45 Der er 2 kommentarer

Automatisk Sortering af data i excel

Jeg vil gerne sortere data automatisk på et excel ark.
Nedenstående sorterer i faldende rækkefølge på et ark og i stigende på alle de andre, hvorfor?
Jeg ønsker sorteret i faldende på alle ark.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim Wb As Workbook
Dim Ws As Worksheet
Set Wb = ActiveWorkbook
Set Ws = Wb.ActiveSheet

With Ws
  .Range("A1").CurrentRegion.Sort Key1:=.Range("E1"), Header:=xYes
End With
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
11. februar 2018 - 16:10 #1
.Range("A1").CurrentRegion.Sort Key1:=.Range("E1"), order1:=xlDescending, Header:=xYes
11. februar 2018 - 16:15 #2
Nu sorterer den rigtigt men sætter alle rækker med tomt felt i E først?