Avatar billede NO1dane Mester
12. februar 2018 - 14:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indeks formel som kan slå flere ens opslag op med forskellig værdi og returnere dem

Jeg har 3 værdi opslag A-B-C i ark 1
A=1
A=2
B=3
B=4
B=5
C=6
C=7
C=8
A=9
B=10

Værdien 1-5 skal returnere i skema via opslag efter A-B eller C i ark 2

Arket kan sendes/uploades efter ønske
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
12. februar 2018 - 15:31 #1
Kan du ikke uploade til Dropbox og manuelt indtaste eksempler på ønskede resultater?
Avatar billede NO1dane Mester
15. februar 2018 - 08:32 #2
Tak for yderst kvalificeret hjælp xl-Entusiat
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. februar 2018 - 09:24 #3
Hej NO1dane og xl-Enthusiast.

Dette spørgsmål havde min store interesse, så det er skuffende, at det ikke er muligt at se uploadet fil, og den tilsvarende løsning.
Avatar billede NO1dane Mester
15. februar 2018 - 09:51 #4
jeg skal gerne sende løsningsarket til dig hvis du sender en privat besked med din email :)
Avatar billede NO1dane Mester
15. februar 2018 - 09:55 #5
formlen som læste det er denne hvor sidste tal finder næste version +1);2));"")

=HVIS.FEJL(INDEKS(productoverview!$B$38:$B$54;MINDSTE(HVIS(J$3=productoverview!$A$38:$A$54;RÆKKE(productoverview!$A$38:$A$54)-RÆKKE($A$38)+1);2));"")
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. februar 2018 - 13:45 #6
Hej NO1dane

Tak for det tilsendte.

Det er en avanceret formel, som jeg skal tygge lidt på. Måske vender jeg tilbage for en yderligere forklaring
Avatar billede NO1dane Mester
15. februar 2018 - 14:06 #7
For at forsimple det lidt så betyder det i bund og grund af formlen slår din værdi op og returnere første værdi, derefter når du skifter tallet (1-2-3-4-5-6) sidst i formlen i cellen under så finder den næste og næste o.s.v opslag med samme værdi.