Avatar billede Rasmusjc Juniormester
12. februar 2018 - 22:22 Der er 7 kommentarer

Valg af bærbar - laptop

Står og mangler en ny bærbar pc primært til studiebrug dvs. Office-pakken, lidt billede redigering og i den dur. Kan den spille ikke krævende strategi spil vil det være fint men ikke et krav. Støjsvag hurtig opstart og batteri må gerne være gode

Har en 15,6" lenovo g50-70 men synes den er for stor og for sløv efterhånden.
Så jeg tænker en 14" skærm. Kan godt li det slim desogn der følger med en mac book men er ikke tilhænger af Apples styresystem.

Jeg forstiller mig en pris på omkring 5.000 +/-

Har i nogle gode bud?
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2018 - 08:38 #1
Så vidt jeg kan se, mangler din nuværende pc bare en SSD disk.
For ca. 800 kr kan du installere 256 GB SSD og få en pænt hurtig studie-pc.
Forudsætter selvfølgelig tastatur, skærm og batteri er i nogenlunde form.
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
13. februar 2018 - 10:52 #2
Det kunne du måske have en god pointe Ink. Synes dog at den er for stor at have med rundt vil gerne list ned i tommer og batteriet er heller ikke såå godt mere, kunne selvfølgelig købe et nyt.

I bund og grund vil jeg ikke have noget i mod at bruge lidt penge på en ny bærbar, men god pointe du har.
Avatar billede falster Ekspert
13. februar 2018 - 20:29 #3
Et rigtigt "økonomiforslag". God, fiks og gedigen:

https://www.refurb.dk/p/hp-elitebook-2560p/60785

(Noget af besparelsen kan eventuelt bruges på nyt batteri. Se refurbs A-deklaration.)
Avatar billede NO1dane Mester
15. februar 2018 - 13:34 #4
Her kan du også købe billigt brugt lomax.dk

Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)
13.3" / Intel Core i5-2435M 2.4 Ghz / 4 GB DDR3 RAM / 500 GB HDD / (Late-2011) / Grade B
Bliv den første til at bedømme
Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)
Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)Refurbished Apple MacBook Pro 13", 500GB grey (B)
Varenr.: 3247320
Total for 1 stk: 3.599,00 kr.
(faktureres uden moms
jf. omvendt betalingspligt)

stk
Læg i kurv
Avatar billede Mathias Neessen Juniormester
23. februar 2018 - 17:47 #5
Jeg vil klart anbefale MacBook. MacBook Air er perfekt til det du har behov for. Hus at det SKAL være den med 8 GB Ram. Andet betaler sig ikke :-)
Avatar billede Aadam Praktikant
24. februar 2018 - 06:25 #6
I would say the Lenovo Y700 14 inch model could be good choice for you.
But if you are looking for a laptop based on your profession, I would say to check my site below where I have talked about different laptops for different professions.
I hope, this helps you.
https://www.huntlaptop.com
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
24. februar 2018 - 19:25 #7
Købte en Lenovo 720S 14" nu har jeg ikke brugt den så meget endnu så har ikke helt dannet mig et indtryk af den.

Tak for jeres inputs!