Avatar billede Hr. Thorsted Mester
13. februar 2018 - 09:41 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Blå skærm flere gange inden Pc'en starter op

Jeg har bøvlet med det længe. Ingen virus fundet, malware fjernet. Jeg kan slukke pc'en eller genstarte den uden problemer, men hvis den har været slukket i lang tid, f.eks. natten over, så får jeg 2-3-4 forskellige blå stopskærme, inden den starter rigtigt op. Det kan også ske stopskærmen kommer indenfor de første museklik, når man tror den ellers er klar.
Kører Windows 7 Home Premium, Intel Core i7 processor, 16 GB ram
Windows er opdateret.
Har prøvet at tage en ny HD og installere Windows 10. Så ud til at køre perfekt, indtil næste dag, så kunne pc'en igen ikke starte og det lykkes aldrig at få startet Windows 10 igen. Den nye HD er blevet formateret igen, så godt som man nu kan, efter Windows 10 har sat sine spor.
GODE FORSLAG MODTAGES MED KYSHÅND, gerne så Windows 10 kan køre, da jeg har købt Windows 10 og seneste version af office.
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2018 - 10:07 #1
Er det en bærbar? Hvilken?

Hvis det er en stationær kunne det tyde på det lille tabletbatteri på bundkortet skal skiftes. Glemmer den også datoen?
Avatar billede NO1dane Mester
13. februar 2018 - 10:28 #2
Hvis du har både grafikkort og skærmindgang på bundkortet så prøve at bytte rundt, hvis det hjælper så skift dit grafikkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2018 - 11:34 #3
Når men opgraderer til Win 10 kan man få problemer med drivere til en ældre pc. Jeg har på en bærbar jeg opgraderede til Win 10 valgt at deaktivere signering af drivere fordi jeg fik blå skærm på den. Har på samme pc også deaktiveret en hardware på bundkort (modem) jeg ikke brugte der gav problemer selvom drivere ikke var signeret.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
13. februar 2018 - 14:28 #4
> INK,  Det er en stationær PC og den husker både tid og dato
> NO1dane, Der er sat grafikkort i fordi der ikke er en skærmudgang på bundkortet.
Avatar billede NO1dane Mester
13. februar 2018 - 14:50 #5
Hvad skrive systemet på din blå skærm helt præcis
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
13. februar 2018 - 16:53 #6
Det er forskelligt hver gang, nogle gange kun 3 lange 0x00 osv. andre gange er der 5 - 6 fejlkoder. Nogle gange er det rigtig lange koder.
Jeg har ikke skrevet dem ned. Nogle gange genstarter pc'en automatisk efter blå skærm.
Kan man vedhæfte billeder her, hvis jeg tager billeder af de blå skærme?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
14. februar 2018 - 09:41 #7
Man tror man gør det helt rigtige, når man lader diverse programmer opdatere drivere mm. Jeg tænkte på bios opdatering, men da No1dane nævnte grafikkortet, gik jeg til ATI's hjemmeside og fandt seneste driver til netop mit grafikkort og installerede den.
Her til morgen startede pc'en helt normalt. Spændt på om den også starter helt normalt de næste dage.
KONKLUTION: find selv drivere. Lad ikke diverse programmer gøre det for dig.
Avatar billede NO1dane Mester
14. februar 2018 - 09:44 #8
Du kan uploade screendumps til dropbox og så dele med andre den vej
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2018 - 09:52 #9
#7 Jeg er enig.

Man kan også dele skærmdumps direkte i tråden her evt med denne side:
https://da.imgbb.com/
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
08. december 2019 - 15:38 #10
Jeg valgte at købe en anden PC.
Nu ved jeg bare ikke hvordan man lukker denne tråd?