Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
14. februar 2018 - 13:51 Der er 10 kommentarer

Flyttet ind ved udlejer - hvordan får jeg internet?

Hejsa.

Sagen er den at jeg netop er flyttet ind ved udlejer som lejer to værelser ovenpå, jeg vil så selvfølgelig gerne have internet, da jeg netop har lejet det ene værelse og det andet værelse er der så en anden der kommer til at leje. Problemet er at udlejer selv har internet, bredbånd går jeg ud fra hvis jeg har forstået rigtigt, og det derfor ikke er muligt at vi kan få vores eget selvstændige bredbånd hvis jeg har forstået rigtigt. Men fullrate, som er den netværksudbyder som udlejer har, har så tilbudt at vi kan få mobilt bredbånd 400GB for 349, er dette en god løsning og er internettet godt? Det vigtigste for mig er at netværket bare er i orden, så det er en stor prioritet. Og hvordan er mobilt netværk egentlig? Er det ligesom en router man får eller hvordan? Er totalt clueless om det. Ligeledes, er 400GB nok til to personer? Altså til mig og så den der kommer til at leje værelset ved siden af hvis vi skal dele, og kan den router eller hvad det nu er som skaber forbindelsen godt dække for begge værelser?

Håber i forstår spørgsmålet. tak.
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
14. februar 2018 - 14:05 #1
Mobilt bredbånd er der meget forskel på - du kan kigge på din mobiltlf. og se hvor godt signalet er på værelset...
Mobil router kan godt dække 2 værelser...
Om 400 GB er nok, er svært at sige - afhænger af hvad du/i bruger forbindelsen til...
Jeg har selv mobilt bredbånd, med hastighed på 60/30 mbit/s...
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
14. februar 2018 - 14:10 #2
Så du siger mobilt bredbånd ikke er særlig godt eller hvad? Jeg har ingen telefon :P har kun en klaptelefon men ingen der kan tilgå internettet. Har kun min laptop.
Avatar billede Bjarne S. Nielsen Juniormester
14. februar 2018 - 14:12 #3
Jeg er fint tilfreds med mit mobile bredbånd...
Du kan vel se et signal symbol på din klaptlf...:)
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. februar 2018 - 15:07 #4
En løsning kunne være:
www.net1.dk Trådløs forbindelse 450Mhz, god dækning. Du får en router tilsendt, som du sætter på dit værelse. Router er flytbar, og kan tages med "under armen"

Har det ikke selv, men firmaet har gode anbefalinger.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
14. februar 2018 - 15:14 #5
Tak for svar :) stadig interesseret i flere synspunkter
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2018 - 17:23 #6
nu skifter plenti til telmore 18. marts - men du kan nå at komme med (inden 21. feb). Et abonnement til 199 giver fri data (vælg nyt tlf-nummer til det) - på den dims med sim-kort (de har en begrænsning på 60gb/md hvis det ikke er simkort-enheden), så køb en router med sim-kort og du har, hvad du skal bruge (inkl ugeblade og e-bøger)
router, fx https://www.avxperten.dk/traadloes-4g-router/3g-4g-router-til-sim-kort-tp-link-ekst-antenner.asp
Du skal nok lige starte med simkortet i din tlf for at aktivere det - når det er ok, så flyt simkort til router.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2018 - 17:27 #7
ps - når du trykker simkort ud af den tilsendte holder, så gem alt - du kan få brug for det, hvis du skal have en anden størrelse til routeren.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
14. februar 2018 - 22:48 #8
Hej Claes. Tak for budet, men da jeg ikke har en telefon vil jeg ikke involvere telefonen.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
14. februar 2018 - 22:50 #9
Net1 har da fået dårlige anmeldelser på trustpilot :( De skriver det er ringe dækning.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. februar 2018 - 10:25 #10
Nu er trustpilot jo ikke den endegyldige sandhed, langt fra. Som sagt har jeg ikke personlig erfaring med net1, men b.la. en artikel i dagbladet Børsen giver gode anbefalinger. Netop ved at anvende 450 Mhz giver jo en længere rækkevidde. Der er selvfølgelig huller i dækning (Som hos alle andre) På net1 hjemmeside kan man checke dækning netop der hvor man bor.