Avatar billede Mikkel Praktikant
14. februar 2018 - 18:30 Der er 5 kommentarer

Huawei B315 og portforwarding opsætning.

Hejsa alle.
Jeg er kommet i en lille knibe.

Jeg har skiftet mit internet fra kobber (5/0,2) til 4G LTE (100/50).
men da jeg skal kunne hoste en server, skal jeg kunne lave portforwardring.

Jeg har snakket med Yousee om jeg kan portforwarde - det kan jeg! (det lovede de i teknisk afd, han gjorde det selv)
men mit modem Huawei B315 tror jeg ikke understøtter det?
det kræver jo bl.a. at man kan give en bestemt computer en fast IP adresse på netværket.
jeg har ikke fast IP, men bruger noip.com til at få en fast ipadresse.
før havde jeg heller ikke fast IP adresse, og brugte også noip.com - da virkede det!

er der nogen der kan hjælpe med, om Huawei B315 kan sættes op til dette og evt hvordan?

eller komme med et 4G LTE modem, som kan?

håber i kan hjælpe.

Mvh.

Mikkel
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2018 - 18:47 #1
tror det bliver op ad bakke for mobil nettet er cg nat og derfor hjælper det ikke at åbne porte
Avatar billede Mikkel Praktikant
14. februar 2018 - 18:48 #2
cg nat?
der stod jeg lidt af, det må du undskylde
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2018 - 18:50 #3
Carrier-grade NAT betyder at din router er bag en anden router ved yousee og at den derfor ikke får en reel wan ip men en lan ip fra mobilnettet
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2018 - 18:52 #4
prøv evt at logge ind så du kan sammenligne den ip adresse din router har fået af mobilnettet i forhold til den som du ser på f.eks. myip.dk
Avatar billede Mikkel Praktikant
14. februar 2018 - 18:52 #5
okay - så må jeg have fat i dem, fordi jeg ringede til Yousee, og blev omstillet til deres tekniske afd. og snakkede med en, som selv havde 4G Yousee, og han kørte portforwarding.... hmmmm