Avatar billede MadsCba Novice
19. februar 2018 - 18:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering/indsættelse af internt ssd-drev i HP OMEN 15.

Hej ComputerWorld,
Jeg har købt en HP Omen 15-ax201no med 256gb ssd drev og kunne godt tænke mig at sætte mere hukommelse i denne.
Jeg har derfor købt et 2.5" Sata Rev 3.0 (6Gb/s) UV400. Da jeg ville installere den afmonterede jeg bunden af pc'en og fandt ud af at jeg mangler både "brackets" og et kabel. Henholdsvis med produktnumrene: 913937-001 og 858969-001. De kan findes på https://dk.eetgroup.com/ , hvis det er til nogen hjælp.
Jeg har fundet dem på en af HPs officielle forhandlingspartnere og de vil have 560 kr, for dem, hvilket jeg synes er rimelig træls da det er væsentlig mere end hvad jeg gav for SSD-drevet.
Mit spørgsmål er om der er nogle standard dele jeg kan bruge istedet?
Håber at der er nogle med forstand på det, der kan hjælpe.
Blot for at tydeliggøre det, vil jeg gerne sætte mit drev ind, der hvor der normalt sidder HDD.
VH Mads
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. februar 2018 - 19:05 #1
Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med, at du vil sætte mere hukommelse i.
Du skriver at du har købt en SSD 2.5" drev. Du skriver også at du ønske mere hukommelse (RAM) Du skriver også noget med en HDD (harddisk) Skal du have mere hukommelse er det RAM der skal til.På HP´s hjemmeside står at der er installeret 8 GB RAM. Der kan sandsynligvis installeres op til 16 GB RAM.
For mig lyder det som om du vil have en ekstra SSD i maskinen, men det kan godt være jeg tager fejl.
Avatar billede posten Ekspert
19. februar 2018 - 19:14 #2
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/WDMYPASS2TBBK/wd-my-passport-2-tb-ekstern-hdd-sort hvorfor ikke "bare" nøjes med denne ekstra disk ?? der er jo ikke langt fra de 560 til 599.-
Avatar billede MadsCba Novice
19. februar 2018 - 19:50 #3
Hej Erik,
Beklager at jeg roder rundt i termerne. Jeg ønsker mere plads på pc'en. Jeg har 256 gb, og ønsker mere af denne type, ikke RAM. Jeg har allerede købt det SSD-drev, som skulle opfylde dette, men i monteringsprocessen fandt jeg ud af at jeg mangler "brackets" (https://dk.eetgroup.com/i/913937-001-HP-Inc.-BRACKET-HDD) og et af disse kabler: (https://dk.eetgroup.com/i/858969-001-HP-Inc.-Cable-HDD). De er dog ret dyrre, så spørgsmålet lød om der ikke fandtes nogle universelle kabler og brackets jeg kan bruge istedet.

Tak for råd posten, men jeg har allerede anskaffet mig SDD-drevet og vil gerne have det til at fungere.
Vh Mads
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. februar 2018 - 20:14 #4
Jeg tvivler meget på at nogle universale kabler findes. De forskellige producenter har deres egen opbygning af deres produkter. De er snu de producenter.
Da jeg kan fornemme at SDD´en allerede er pakket ud, så er det ikke muligt at tilbage-levere den til forhandleren. Ellers kunne du jo have købt en SSD på f.eks. 500 GB, og så have delt den op i to partioner. En partion med C-drevet (System) og en med D-drevet.
Avatar billede MadsCba Novice
19. februar 2018 - 20:27 #5
Tak for hjælpen Erik.
Jeg må lige overveje om det er det værd.

God aften :)
Vh Mads