19. februar 2018 - 20:23 Der er 11 kommentarer

Besøgstæller // Visitor Counter

HEJ,

Jeg har downloaded et PHP-script, som skulle forestille en Besøgstæller // Visitor Counter.  Den virker ikke som jeg havde håbet.

Problemet er, at uanset hvad jeg gør så sætter den  Besøgstæller = 1.
(jeg er ved at opbygge siden, så det er forsåvidt OK, men ikke når forsiden er
færdig. hvilket den meget snart er.)

Jeg kører min side (www.hemdrup.no) fra min lokale browser (Chrome) og det jeg ønsker når jeg lukker ned og starter op igen, at tælleren opdateres med 1 - men NEJ.  Konstant  1 :

Tælleren skulle opdatere, men som sagt - nej....

(jeg prøvede fra en anden fysisk lokation, for at se om det var det, men tæller var stadig 1 )

Her er scriptet...

<?php
if(!session_id()){
session_start();
}
if($_SESSION['tracked'] == "../") { // Lad st책 tom, hvis samme mappe
$_SESSION['tracked'] = "done";
$path = $PHP_SELF."";
$fp = fopen($path."counter.txt", "r");
$total = fread($fp, 10000) + 1;
fclose($fp);
$fp = fopen($path."counter.txt", "w");
fwrite($fp, $total);
fclose($fp);
} function output_total() {
$path = $PHP_SELF."../"; // Lad st책 tom, hvis samme mappe
$fp = fopen($path."counter.txt", "r");
$total = fread($fp, 10000) + 1;
fclose($fp);
echo $total;
}
?>

og oppe for <!Doctype  ....  >.  har jeg

<?php include("count.php"); ?>

Det jeg ønsker:

Så længe jeg fifler rundt på hemdrup.no  skal tælleren opdatere EEEN  gang.

Lukker jeg browseren og starte ny session, skal den opdatere (hvilket den ikke gør).

Hvad er det, som er galt ?.

Kristian
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2018 - 21:01 #1
Glem ikke at kalde på funktionen function output_total()
19. februar 2018 - 21:11 #2
HEJ,  TAk for responsen.

Har fået det til at funke.

Det var nu ikke det (funktionen function output_total()  ), som var fejlen, men $PATH var ikke defineret  rigtigt.

Da jeg fjernede $PATH alle relevante steder fungerede det.

Men Mange tak for responsen.

Kristian
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2018 - 21:15 #3
Det er nok $PHP_SELF der er problemet.
Avatar billede Slater Ekspert
20. februar 2018 - 08:42 #4
Besøgstæller? Er det 1995 igen?

Nej, selvfølgelig op til dig, men rent generelt er andre besøgende flintrende ligeglade hvor mange der har været inde på din side. Det tal interesserer kun dig selv, og så er det langt bedre at bruge f.eks. Google Analytics eller lignende, der ikke eksponerer tallet, men til gengæld giver dig selv meget mere brugbare data.
20. februar 2018 - 09:50 #5
Hej Slater,

Jeg er faktisk enig med dig omkring besøgstællere mv.  Om der er een eller 10 besøgende er faktisk ret underordnet. Men dette her er et udviklingsprojekt for et
familiemedlem og han vil gerne have den med .    Så når han bliver klogere / smartere får han Google Analytics , men indtil da  må han "nøjes"  med det han bestiller.

Kristian
Avatar billede Slater Ekspert
20. februar 2018 - 09:55 #6
Helt fair. Held og lykke med det.
20. februar 2018 - 10:26 #7
HEJ (igen),

Og desuden er det godt for mig at programmere HTML/CSS/PHP igen.

KR
Avatar billede Zkyhndk Juniormester
08. marts 2018 - 11:50 #8
Har du evt. overvejet og benytte MySQL til dette? eller en anden database?
Avatar billede Slater Ekspert
08. marts 2018 - 12:31 #9
#8: Der er tale om at gemme ét tal. Det ville være komplet tåbeligt at bruge en database til det.

Hvis formålet var en fuld besøgslog, så klart. Men for et simpelt besøgstal? Nej.
Avatar billede Zkyhndk Juniormester
08. marts 2018 - 12:36 #10
#9  - Ja okay, på den måde xD 1999 igen :D
Tænkte også mere på, at han ville få lidt flere muligheder xD Men for et tal, ville det nok være tåbeligt
08. marts 2018 - 21:51 #11
HEJ,

Tak for tilbagemeldingen, man har fået det til at virke .