Avatar billede claus hermann Praktikant
21. februar 2018 - 08:24 Der er 5 kommentarer

Åbning af mapper, lagret som fil

Hej ekspert.
Jeg har indscannet en lang række dias fra 1975 til 1995, ordnet i mapper. De ligger på en usb-nøgle. Nogle er lagret som filmapper (alt ok), mens andre er lagret som en fil. Ved de sidste bliver jeg spurgt, hvordan jeg vil åbne dem.
Kan du hjælpe?
Mh
Claus H. Christensen
Avatar billede cht22 Professor
21. februar 2018 - 08:33 #1
Hvad sker der hvis du klikker på filen? Bliver du spurgt hvilket program du vil åbne filen med? Du kan prøve at vælge Windows billedfremviser.

Hvis filerne har en filendelse kan du evt. prøve at højreklikke på filen og vælge åbn med og vælge programmet Windows billedfremviser.
Avatar billede cht22 Professor
21. februar 2018 - 08:35 #2
Hvor meget fylder de filer du ikke kan åbne?
Avatar billede NO1dane Mester
21. februar 2018 - 09:50 #3
Når man scanner ind kan de være lagret som.Tif eller .Tiff filer
dem kan man åbne med paint eller office picture manager eller hvad dit billed editeringsprogram nu hedder.
Men hvis der ikke er sat et sandartprogram ind til feks. .Tiff filer så kan du gøre det
stryk start-->find standartprogrammer-->knyt en filtype eller protokol til et bestemt program.--->find feks. .Tiff og tilknyt dit billedredigerings program
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. februar 2018 - 11:08 #4
Er billederne gemt af en Mac eller en Linux version?
Disse systemer (Unix) kan gemme og åbne filer uden en filtype-endelse, filtypen er gemt i selve filen.
Hvis det er tilfældet, må man prøve sig frem i Windows ved at tilføje en af de gængse endelser .tif .jpg og så dobbeltklikke på dem.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. februar 2018 - 11:18 #5
Hvilken filtype er de billeder, der kan åbnes?