Avatar billede Mikkel Mester
24. februar 2018 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fortnite på MacBook Pro

Hey
Jeg har en Macbook Pro 2015.
Når jeg spiller Fortnite på den hakker det rigtig meget og computeren bliver mega varm.
Hvordan undgår jeg det? Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2018 - 13:57 #1
det er fordi den ikke har cpu kræfter nok.
prøv at check hvad spillets systemkrav er. men det hjælper dig ikke.
Avatar billede Mikkel Mester
24. februar 2018 - 14:00 #2
På dette link kan man se det https://fortnite.gamepedia.com/System_Requirements
Og min har det som de anbefaler
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2018 - 14:16 #3
du kan prøve at opdatere din grafikkort driver
Avatar billede Mikkel Mester
24. februar 2018 - 14:17 #4
Hvoedan gør man det?
Avatar billede eurositi Ekspert
24. februar 2018 - 14:49 #5
Jeg går ud fra, at din Macbook kun matcher minimumskravene (medmindre at den rent faktisk har et dedikeret grafikkort med 2 gb RAM eller mere). Derfor skal du nok ikke forvente, at du nogensinde får en rigtig glidende spiloplevelse. Det ville omtrent svare til, at jeg forsøgte at spille Fortnite på min 4 år gamle Lenovo ThinkPad X230... Stadig en ok laptop - men den har aldrig været designet til spil.

Angående opdatering af grafikkortets driver, kan jeg se, at Intel har en frisk opdatering til deres HD Graphics 4000 driver på deres supportside: https://downloadcenter.intel.com/product/81499/Intel-HD-Graphics-4000
... Men disse drivere er alle Windows-drivere. Jeg aner ikke, hvor opdateringerne til MacOS-versionen af driveren findes - hvis den findes.
Avatar billede Mikkel Mester
24. februar 2018 - 15:00 #6
Okay, men tak
Avatar billede eurositi Ekspert
24. februar 2018 - 15:32 #7
Denne her artikel fra sidste år redegør meget godt for de generelle muligheder og begrænsninger ved gaming på Macbook: https://www.howtogeek.com/295231/can-you-play-video-games-on-a-mac/

Men hvis man virkelig VIL ha' det bedste fra de "to verdener" (og hvis man kan leve med, at det kun kan lade sig gøre med en stationær PC og ikke en bærbar), kan en såkaldt Hackintosh være løsningen: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1019253?k=8270081
Avatar billede Joseph Onuoha Praktikant
22. juni 2018 - 14:34 #8
fornite is really nice on pc,the system requirement is really dope as seen here: https://legcd.net/fortnite-system-requirements-check-if-your-pc-can-run-it/
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2019 - 11:22 #9
Macs opdatere drivere gennem opdateringer til MacOS. Det er ikke noget som Mac brugere behøver at tænke over. Hvis din MacBook ikke kan køre spillet så er der ikke meget at gøre, eftersom det er en model fra 2015. De nye MacBooks har Thunderbolt 3 porte, hvilket gør det muligt at slutte en e-gpu til. Du kan se mere om dette på Apples hjemmeside.