Avatar billede Søren Juniormester
26. februar 2018 - 10:49 Der er 4 kommentarer

Beskyt ark, med untagelse af kontrolelement

Hej,

Jeg har beskyttet et excel ark, men jeg vil gerne give brugerne muligheden for at "sætte flueben" i nogle kontrolelemneter jeg har tilføjet.

Jeg har forsøgt at bruge funktionen "tillad at redigere område" og så markere cellerne omkring kontrolelementerne, men problemet er at de jo ikke direkte er celler, så det virker ikke.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede ebea Ekspert
26. februar 2018 - 11:00 #1
Er det ikke fordi du ikke har fjernet "låst" inde under "formater kontrolelement" og så "beskyttelse"!
Avatar billede Søren Juniormester
26. februar 2018 - 11:10 #2
Hej ebea

Nej det har jeg tjekket, det er fjernet
Avatar billede Mikael Ekspert
26. februar 2018 - 11:27 #3
Er ikke helt sikker på, om jeg har forstået problemet.

Men MÅSKE skal du ikke beskytte selve kontrolelementet. (cellerne)
Men for at brugeren IKKE kommer til at slette kontrolelementet, så kan du MÅSKE prøve, at beskytte arket. Men OGSÅ vælge "beskyt "projektmappen" mod ændringer.

Gør det med Password ;)
Avatar billede excelent Ekspert
26. februar 2018 - 19:47 #4
Har du cellekæde som er omfattet af beskyttelsen ?