Avatar billede Futte1950 Juniormester
27. februar 2018 - 06:07 Der er 5 kommentarer

VHS til COMPUTER til DVD

Hvad gør jeg, har en masse VHS bånd, jeg gerne vil indspille på min computer og dernæst til dvd, er der et program man skal download og installere eller hvad gør man i sådan tilfælde, skriv til Kurt Laursen viborg50@hotmail.com tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2018 - 07:53 #2
og her er nogle usb-computer interfaces så du kobler vhs maskinen til computeren, og den laver filer ud af det.

https://www.amazon.com/vhs-usb/s?ie=UTF8&page=2&rh=i%3Aaps%2Ck%3Avhs%20to%20usb

hvis du vælger denne løsnings, skal du efterfølgende have et DVD creator program for at lave DVD ud af mp4 filer (hvilket er en nedgradering i kvalitet, da DVD er mpeg2)
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. februar 2018 - 08:51 #3
I stedet for at brænde DVD'ere kunne du jo vælge at lægge filmene på en mediacenter  - et eksempel : https://www.amazon.co.uk/Icy-Box-IB-MP3011Plus-Definition-Mediaplayer/dp/B005K7RUWE
Avatar billede eurositi Ekspert
27. februar 2018 - 12:57 #4
Medmindre du køber en gammel VHS-til-DVD-maskine som foreslået ovenfor, skal du anskaffe dig en såkaldt "videograbber". De findes i mange udformninger, dels som indstikskort til stationære computere, som små bokse, eller som noget der bare ligner overdimensionerede USB-nøgler med tilsluttede video- og lydkabler. Den sidstnævnte kategori er som regel billigst. Og til VHS-overførsel er de generelt OK.

Jeg postede et svar til dette i en tidligere debat herinde på Eksperten: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1019136?k=8269394
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. februar 2018 - 19:00 #5
Vær obs. på at visse VHS-bånd (købe-film) ikke kan overspilles pga. kopi-sikring.