Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. februar 2018 - 13:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 7: Oplæser på dansk?

Hvordan får man Windows oplæser til at virke på dansk?

Det eneste sprog den kender er engelsk, og når jeg forsøger, at starte 'Tale' kontrolpanelet, får jeg blot af vide, at jeg skal installere det på computeren sprog!

Hvordan?!?
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2018 - 13:43 #1
du skal ind under internationale indstillinger i Kontrolpanelet, og under sproget Dansk skal du downloade og installere udvide funktioner (men det har du nok gjort)

Når det så er installeret, virker tale stadigvæk ikke - fordi det er en funktion, hvor du dikterer tekst til Computeren, og pcen skriver det du siger - det findes ikke på dansk.
Du skal søge efter "tekst-til-tale" - det er mere det du vil have - eller skal du ind under kontrolpanel-øget tilgængelighed - Funktioner til øget tilgængelighed - start oplæser
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
27. februar 2018 - 15:05 #2
Ja, det er lige nøjagtigt alt dette, jeg har gjort, og som driller :-)

Men, en søgning på nettet har afsløret, at det måske er fordi jeg kører 64-bit Windows, som 'Tekst-Til-Tale' ikke rigtigt virker med....