Avatar billede Irem0058 Juniormester
28. februar 2018 - 07:08 Der er 16 kommentarer

Min bærbar kan ikke tændes!!!!

Jeg har købt en Asus 4 uger siden fra Power. Lige pludselig gik den i sort og kan ikke tændes. Dog blinker der et lys der siger at bærebaren er tændt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 07:21 #1
Prøv at tage strøm og batteri fra, og hold så strømknappen nede i 10 sekunder.

Det vil på de fleste maskiner resette den, så du har mulighed for at starte den igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2018 - 07:21 #2
Med en kun 4 uger gammel Pc: ville jeg under ingen omstændigheder, forsøge nogen form for eksperiment men benytte mig af garantien!
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2018 - 07:34 #3
Hvis det er en af de nyeste Bærbare hvor Batteriet er under bund dækslet så lad være med at skrue det af Pga. Garantien.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 07:39 #4
Nej, det er en vigtig tilføjelse - er batteriet helt skjult, vil der være et lille hul, hvor en papirclips kan gå op i. Så skal du resette den ved at trykke en papirclips op i 10 sekunder.

Garantien påvirkes på ingen måde af at fjerne et almindeligt batteri, eller at resette din bærbare...

- faktisk heller ikke hvis man åbner PC´en, men går noget i stykker, vil garantien typisk ikke kunne bruges, fordi forhandleren så vil kunne påpege, at man nok selv er skyld i problemet, uanset om det man har ødelagt har noget at gøre med fejlen eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2018 - 10:03 #5
#4 Jeg har en Asus med indbygget batteri, men kan ikke se noget hul til papirclips.
Skal man pille HDD ud eller hvad?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 10:20 #6
De maskiner jeg har mødt med indbygget batteri, har alle haft et lille hul i bunden, typisk i nærheden af hvor strømstikket sluttes til.

Jeg kan se at nogle ASUS brugere mener deres maskiner i stedet resetter det interne batteri, ved at holde power-knappen nede i et helt minut.

Men nej, du skal ikke til at skille PC´en ad, for at finde reset hullet.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2018 - 10:27 #7
Tak for svaret. Jeg har ikke problemer med batteriet, men ville lige benytte mig af muligheden for at lære noget, til hvis noget skulle ske, og det har jeg så gjort 😊
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. februar 2018 - 10:57 #8
Hvis lyset blinker er den nok bare gået i standby. Pröv at holde powerknappen inde i nogle seuknder (4-10 sekunder) og se om den ikke lukker helt ned. Start derefter PC igen.
Avatar billede Irem0058 Juniormester
28. februar 2018 - 10:59 #9
Tak for hjælpen!!!!
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. februar 2018 - 11:03 #10
Var der noget af alt det vi skrev der hjalp?
Avatar billede Irem0058 Juniormester
28. februar 2018 - 11:53 #11
Ole Madsen jeg kan ikke finde hullet. Kan du vise det med et billede fra nettet??
Avatar billede Irem0058 Juniormester
28. februar 2018 - 11:59 #12
micheal_stim nej ikke endnu
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 12:19 #13
Der er masser af billeder: https://www.google.se/search?q=battery+reset+hole+asus+laptop&rlz=1C1GCEA_enSE774SE774&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwixi8yTvsjZAhWLjiwKHQvDAAUQ_AUICigB&biw=1095&bih=760

Hvilken ASUS model har du? - kan ske der kan findes modelspecifikke informationer.

Prøv også lige power-knappen nede i et minut.
Avatar billede Irem0058 Juniormester
28. februar 2018 - 12:27 #14
Asus E403N
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2018 - 13:11 #15
Så har jeg været manualen igennem: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/E403NA/0406_DA13043_E403NA_V2_A.pdf

Der nævnes ikke andre reset former end at holde powerknappen nede, så en sådanne findes åbenbart ikke i dette tilfælde...

Så hvis ikke den virker efter du har haft powerknappen trykket nede noget tid, og du HAR testet med strømforsyningen sluttet til, så må du den tunge gang til forhandleren og reklamere/få hjælp.
Avatar billede Irem0058 Juniormester
28. februar 2018 - 13:41 #16
Jeg tror at jeg skal kontakte power