Avatar billede Rune Sommer Mester
02. marts 2018 - 21:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Får en Lenovo strøm via en USB-dockingstation?

Jeg har anskaffet mig en Lenovo L470, og leder nu efter en USB-dockingstation der kan tilslutte to eksterne skærme. Men i forhold til en typisk flad dockingstation, der også lader PC'en op når den er klikket i, så ved jeg ikke, om en USB-dockingstation også kan lade PC'en op vha. USB 3.0 stikket.
Alternativt kan jeg jo "bare" sætte både strømstik og USB-stik til, og så er den ged barberet. Men hvis det nu er tilfældet, at en USB-dock også kan lade PC'en op, ville det være fantastisk.

Så spørgsmålet er - kan en Lenovo L470 blive ladet op igennem en USB-dockingstation?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2018 - 22:43 #1
Ja det ville være fantastisk. Der Kommer kun 5Volt fra et USB Stik
Avatar billede Rune Sommer Mester
02. marts 2018 - 23:30 #2
Synes jeg har hørt noget om, at en USB-C eller S dims kan noget med strøm. Men jeg kan ikke google mig frem til hvad hulen det betyder.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. marts 2018 - 07:31 #3
Mon ikke du tænker på en USB C Lade station som oplader til USB enheder Som man efterhånden har mange af i forskellige former Blandt. Andet Mobil telefoner Ets.
https://www.avxperten.dk/220v-usb-lader/usb-ladestation-usb-c-5xusb-10-amp.asp?gclid=EAIaIQobChMIoraC5cLP2QIV2cqyCh22YAfKEAAYASAAEgIiN_D_BwE
Avatar billede hjolsen Ekspert
03. marts 2018 - 07:32 #4
Nogle Lenovo modeller har en OneLink tilslutning ,hvor USB og Lader er i samme stik - hvis din model har det kan du benytte en OneLink dock
Avatar billede wjens Guru
03. marts 2018 - 13:35 #5
Jeg har en Lenovo med USB3-docking til skærm, netværk, tastatur etc.

Og nej, det giver ikke opladning til PC'en. Du skal også have strømstikket i. Men ellers virker det fint.
Avatar billede Rune Sommer Mester
04. marts 2018 - 21:20 #6
Dock = et klik, men computeren fylder på skrivebordet.
USB-dock = ingen klik eller noget der fylder på skrivebordet men til gengæld to stik der skal sættes til. Jeg kunne med en dock i princippet lade computeren stå på gulvet, og så blot have alt det andet på bordet.
Men en USB-dock har både skærm(e) og lyd og USB-tilslutninger. Tror det bliver en USB-dock der vinder - så må jeg leve med de to stik der skal connectes hver gang.