Avatar billede 1Dorte Guru
04. marts 2018 - 12:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mikrofon til bluetoothhøjtaler - "mini-højtaleranlæg"

Vi skal holde en mindre fest. Det ville være ønskeligt med en slags mini-højtaleranlæg særligt af hensyn til bedste- og oldeforældre.

Vi har forsøgt at downloade nogle forskellige bluetooth-højtaler-apps. Altså apps, hvor en smartphone (Android) bliver brugt som mikrofon. Telefonen har via bluetooth været tilsluttet en bluetooth højtaler.

De bedste vi har fundet, har man kunne justere mikrofonens følsomhed, så vi kunne undgå ekko. MEN der er relativ stor forsinkelse på lyden.

Kan man købe en mikrofon, som kunne sende lyden til en bluetoothhøjtaler via bluetooth uden forsinkelse?

Ellers kan man måske bruge denne
https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd/tilbehoer-til-hoejtalere-og-lyd/diktafoner-og-mikrofoner/philips-sbcmd150-mikrofon/p-228059/
der dog er til ledning, hvilket vi helst vil undgå.

Mvh. Dorte
Avatar billede puren Ekspert
05. marts 2018 - 11:44 #1
forsinkelse vil der altid være... spørgsmålet er bare hvor meget??

jeg ville bruge 2 mobiler, mobil A bliver tilkoblet med ledning til højtaler og så ringer mobil A til mobil B, og for det måske ikke skal se så klosset ud kan man jo bruge et BT headset i mobil B
Avatar billede 1Dorte Guru
19. april 2018 - 10:33 #2
Hej. Vi har ikke kunne få det til at fungere tilfredsstillende, og vi har købt nogle trådløse, håndholdte mikrofoner med tilhørende højtaler på størrelse med en stor håndbagage kuffert.
Mvh. Dorte