Avatar billede Faxe-løs Praktikant
05. marts 2018 - 16:43 Der er 4 kommentarer

Hvordan kan man faxe, eller lave sit eget system?

Hej!
Jeg vil høre om i kan hjælpe med at lave et fax-lign. system. Det skal fungere sådan at jeg eksempelvis kan scanne et dokument ind i mit hjem i københavn, som så derefter bliver printet i et andet hjem i en helt anden del af landet. Denne skal så have mulighed for at kunne gøre det samme. Jeg ved godt at det er indbegrebet af en fax, men ifølge min teleudbyder kan det ikke lade sig gøre længere. Har i nogle bud på hvordan jeg så kan gøre??

VH. Asger
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. marts 2018 - 16:51 #1
Kan google's cloudprinter ikke bruges ?
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. marts 2018 - 16:55 #2
Det kan godt lade sig gøre hvis i er tilknyttet et fælles netværk. Mange store firmaer har sådan en opsætning. Jeg sidder f.eks. lige nu i udlandet og udskriver via VPN på firmaets printer i DK. Men om det er en realistisk løsning for en privat person, er jeg ikke klar over. Opsætning af netværk har jo en pris i kroner og ører.
Avatar billede finb Ekspert
06. marts 2018 - 09:03 #3
Jeg mener, du kan scanne til fil,
som fx lægger sig på modtagers skrivebord,
hvorfra der så printes.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2018 - 09:26 #4
hp printere kan noget web-print - dvs printerens ip er åben ud af huset. Og hvis andre har login til din web-print side, så kan de sende jobs til din printer. Tilsvarende skal du have login til deres web-print side.
Netop pga printerens ip er åben ud til verden, så har jeg slået det fra på min - kan man sende print, så kan nogle skurke sikkert også sende noget, som jeg ikke vil have på mit netværk hjemme.