Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 10:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

USB mus virker ikke

Hjælp!
Min trådløse USB mus virkede pludselig ikke, så jeg besluttede mig for at købe en ny trådløs mus, men den virker desværre heller ikke. Jeg troede først det havde noget at gøre med signalet, men jeg prøvede den på min vens PC og der virkede den fint. Jeg har genstartet min PC mange gange, tjekket batteri på mus, prøvet forskellige USB portere, men intet virker. Derefter prøvede jeg så med en ny mus forbundet med en ledning til USB, men der var heller ikke noget held, så jeg ved det er mine USB portere som ikke virker. Jeg har også prøvet inde på Device Manager at opdatere/slette mine USB drivere, men det virker heller ikke.
Jeg har også fulgt andre tutorials omkring problemet på nettet men det er som om at ingenting virker! Please er der en som kan hjælpe?
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. marts 2018 - 10:29 #1
Hvad for et styresystem er der tale om, og hvad er mærke og model på computeren?
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 10:30 #2
Prøv dette ;
Fjern USB donglen - og derefter i enhedshåndtering , vælg vis skjulte enheder fjern dem der har med mus at gøre .  - Genstart og se om det virker  ... ellers har jeg et nyt forslag !
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 10:54 #3
Tak for svar :-)

ErikHg - Jeg bruger Windows 10 64-bit, på en Acer Aspire V Nitro vn7-792g

hjolsen - Det har jeg lige prøvet, men virker desværre heller ikke.. havde du et andet forslag?
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 10:56 #4
Jeg har lige prøvet at tilslutte min tablet jeg tegner digitalt på, og den virker faktisk! det er lidt mærkeligt at musen ikke gør så...
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 10:59 #5
Hent windows all in one repair tool - herfra : http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
(gerne den "portable") . Kør reparations værktøjet i den  - inden du den kører fjerner du USB - mus  og drivere !
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 11:16 #6
Skal jeg måske gemme alle mine ting på PC et andet sted, inden jeg kører det program? og tror du den sletter mine programmer osv.?
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 11:19 #7
Det er ALTID en god ide at lave en backup - men jeg har ikke oplevet at dette værktøj laver fejl  :-)
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 11:20 #8
Det gør jeg så :-) tror du at den gratis version af programmet kan løse problemet?
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 11:22 #9
Det er den jeg har brugt .....
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 14:06 #10
Jeg har lige prøvet windows all repair tool, jeg satte den til at reparerer alt på min PC, men min mus virker stadig ikke.. Det er lidt mærkeligt synes jeg. Ved du tilfældigvis hvad der kan være galt? :/
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 14:12 #11
Men det er egentlig kun min tablet og min mus jeg normalt tilslutter min PC, og siden min tablet virker fint, mon jeg bare skal bestille en bluetooth mus... måske kan bluetooth virke fint, da det ikke forbindes via USB?
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 14:18 #12
Har du søgt efter opdateringer  / opdateret drivere til  chipset ?
Avatar billede spacebone Novice
06. marts 2018 - 14:36 #13
Hov vent, nu virker musen! jeg tror måske windows repair tool lige skulle have tid til at ramme ind :-D tusind tak for hjælpen!!! det værdsætter jeg virkelig.