Avatar billede mort1 Ekspert
06. marts 2018 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brother HL-2030 og Windows 10

Efter at have geninstalleret Windows 10 (af nød) kan jeg ikke få min gode gamle Brother HL-2030 til at køre - derfor efterlyser jeg ideer og gode råd.
Printeren er forbundet via USB, men den er nok ikke p & p. Jeg har hentet en driver, via Brothers hjemmeside, så det skulle vel være godt nok, men der er ikke "hul igennem", testprint hober sig bare op i udskriftsmappen, med fejl. Mit  gæt er noget med indstillingerne - eller tilslutning til printerport - men hvad ?
Avatar billede 450025 Ekspert
06. marts 2018 - 16:11 #1
Jeg kan kanskje gi deg et tips, kjenner ikke Brother HL -2030 sikkert en flott maskin det.
Jeg har bare en stakkers HP Printer 1510 holder til mitt bruk, Skriver ut no Problem det, Skanne nei ikke tale om, grunn Defender Win10 Sanntidsbeskyttelse er årsak.

Jeg slår den av og da virker HP Printeren den både fikser utskrift og printing.

Nå gidder jeg ikke og holde på slik, av og på , deaktiverte Defender har den fortsatt på bare satte knappen på av, innstallerte Avast Fri og alt fungere som det skal.

Jeg tror for mit vedkommende at Defender tror at HP Printeren er et Virus som den ikke liker.  Er ikke sikker?
Tok en annen maskin også med Defender samme problem med den, jeg seier ikke at dette er løsning for deg men men et tips vert og prøve.

Forresten en nabo her har Epson også han har samme problem, han bytta til Avira og Skriver og Printerr funka for han. Så prøv dette.
Arne
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. marts 2018 - 16:16 #2
Printer driveren er indbygget i windows 10 - så prøv at fjerne USB forbindelsen og dernæst fjerne printeren (i enheder og printere)
Genstart og tilslut USB kabel til printeren . Vent mens windows henter driveren fra windows update !
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2018 - 16:19 #3
Husk lige at tømme printer-ikon i systembakken for udskrifter - hvis én hænger, så kommer ingen ud bagefter. Slet ALLE udskrifter derinde.
Avatar billede 450025 Ekspert
06. marts 2018 - 16:43 #4
#2 jeg ser ikke bort i fra det du skriv sikkert rett det, for min del, valgte jeg og avinstallere Printeren, å installerte igjen det vart ikke noe bedre for meg det.

Men et annet Virus program løste det for min del, så nå er Defender Historie for min del blir det Avast Fri gjør like god jobb den. Og den har også Sanntidsbeskyttelse.

Men jeg gir meg fordi jeg kjenner ikke den Printeren som er nevnt.
Og jeg skrev også det er bare et tips.
Arne
Avatar billede mort1 Ekspert
06. marts 2018 - 17:53 #5
1-0 til hjolsen #2
Jeg havde prøvet at afbryde både her og der, også at genstartet, men tilsyneladende ikke i den rigtige rækkefølge - Nu virker min gode gamle s/h printer igen, TAK