Avatar billede 450025 Ekspert
07. marts 2018 - 04:46 Der er 3 kommentarer

Printer HP Deskjet 1510

Printer problemer.
Win10, Virusprogram Defender, Printer Hp Diskjet 1510 den nekter og Skanne hva er gjort med dette.
Hp Printer er avinstallert og installert igjen, det gjorde ingen endring fortsatt kan den Skrive ut men ikke Skanne den er omtrent ny.

Jeg oppdaget at slo jeg av Defender så funggerte den på skanning, altså Printeren feiler ingen ting den både skriv ut og printer normalt.

Microsoft forteller om du slår av Defender så vil den slå seg selv på igjen, men det tokk 5 min før den gjorde dette, hvor mye Virus kan man få på 5 min?

Den sjansen turte jeg ikke ta, innstallerte Avast Fri og da var alt i orden Defender er der fortsatt men Brannmur er ikke på, som straff har Avast overtatt den opgaven, så egentlig er alt normalt nå både Utskrift og Skanning.

Microsoft kan ikke være bedre en andre også dem har fått Sanntidsbeskyttelse men dette er synderen hos Microsoft, dette virker hos Avast og Avira uten problemer. Forstår ikke dette?

Jeg tok en annen maskin som jeg har også med Defender, samme problem der det er samme hos en venn av meg også han sliter med det samme.

Jeg tror men vet ikke, oppfatter Defender at Printeren er en form for et Virus er mitt spørsmål.
En Epson har også problem? Det er mitt spørsmål. Et annet merke men dog.

Win 10 har også fått noe nytt, Utelatelse det husker jeg fra tidligere man kunne utelate et program fra og bli skannet og det har funket før.

Jeg prøver og Utelate HP Printeren men det går ikke an, utelate noe i Win10 tror jeg ikke går, dem har bare teksten for det skal se Proft ut?

Er det virkelig nødvendig å skanne etter virus i anerkjente merker som Epson og HP er der virus i dem, nei kan ikke være mulig det.

Nå er oppgaven løst for alle, Defender er slåt av og alle computere har fått nytt Antivirus program bade Avast og Avira takler dette fint.

Vil gjerne ha et svar på om noen vet hvorfor det er så, jeg likte godt Defender men kanskje Avast skal få overta nå. Takk for hjelp fra Dere.

Arne.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 06:58 #1
Avatar billede 450025 Ekspert
07. marts 2018 - 10:05 #2
Sidwave Jeg vet du er flink, har nok en vis erfaring selv også men det funker ikke
det er som jeg fryktet . Defender kommer opp med en melding omtrent på denne måte.
Der oppdages  et useriøst program på din computer dette er nå blokkert.
Skrive ut ja ingen problem, Skanne Vi finner ikke Filen.  Sorry?

Nei den er Blokkert og derfor finnes den ikke og da kan vi slå fast at HP 1510 er et Virus smittet fenomen, den kjøper jeg ikke beklager.

Hva skrev jeg i mitt første innlegg?  Avast + Avira ingen problem dem har Sannhetsbeskyttelse og alt funker. Den skriv og printer til strømmeg går og der er tomt for blekk.

Her har jeg  på arbeids maskinen har fulgt oppskriften du ga, den nekta blankt og skanne.
Satte i gang med en helt fremmet maskin også Win10 har aldri hatt HP før men Defender har den og Sannhetsbeskyttelse også. Samme lekse finner ikke filen Nei den er Blokkert.
Så legger jeg inn Avast på den ene, den andre får Avira begge Fri.Begge Printere fungere som bare det ingen problem med det.

Konklusjon Sanntidsbeskyttelse fra Microsoft er ikke brukbar. Ikke Utelukkelse heller.

Kan jeg stenge ute HP Printeren for  og  få den i gang Nei. Det går ikke Microsoft må skanne Printeren tenk om den er født med et Virus fra HP  men det er den heller ikke for den har virket før.

Og som jeg forteller smil til det skjulte Kamera, Win10 ok men Microsoft lager masse skitt også følger ikke med i timen. Og få dem til å rette sine feiler det kan du glemme, Brukeren er en idiot har ikke peiling.
Nu skal jeg svemme Polen venter og en god middag også.
Men Takk for du svarte sidwave.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
07. marts 2018 - 12:43 #3
sidwave Advokaten min trengte noen Skanninger nå, godt at jeg kan det jeg driv med selv om jeg bare er Amatør.

Kontaktet  Microsoft Kundesørvis beklager vi kan ikke hjelpe deg for vi vet ikke?

Spurte om det var greit jeg brukte Avast,  ja hvis det funker så er det ok.

Dem kunne ikke gjøre noe, for godt etter en mdr siden kunne HP både Skrive ut og Skanne.

Svar fra meg jeg er like klog men ok får kjøre videre med Avast da. Ikke enkelt når man kjøper halvfabrikat.
Arne.